  • Data: 2010-08-06 09:55:34
    Temat: Re: Prośba o radę : programista bez dyplomu ?
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Adam L. wrote:

    > Użytkownik "Michal Kleczek" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > to:

    > Tak jest, bo w tych dziedziniach wystepuje nazjwyklejsza ingerencja
    > panstwa. Pracodawcy po prostu NIE WOLNO zatrudnic osoby bez odpowiedniego
    > papierka. Majac do wyboru genialnego archietekta bez dyplomu albo
    > rysownika z dyplomem musi wybrac rysownika.

    To nie jest prawda - wystarczy, ze ten kto sie _podpisuje_ pod projektem ma
    odpowiednie uprawnienia.

    > W branzy informatycznej (narazie) tak nie jest.

    Nie tylko w branzy informatycznej. Producent samochodow nie musi do zespolu
    projektantow zatrudniac ludzi z odpowiednim wyksztalceniem kierunkowym. A
    jednak najczesciej to robi.

    Poza tym (mimo ze jestem przeciwnikiem regulacji) - cechy istnialy juz
    bardzo dawno, odpowiednia certyfikacja rowniez (mistrz/czeladnik/uczen). W
    informatyce - szczegolnie do prac nad systemami od ktorych zalezy czyjes
    zycie - moze tez by sie przydalo?

    --
    Michal