  • Data: 2010-08-06 11:06:42
    Temat: Re: Prośba o radę : programista bez dyplomu ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-08-06 12:30, Mateusz Ludwin wrote:
    > A ilu hobbystów potrafi nauczyć się równań różniczkowych i zaawansowanej
    > analizy matematycznej? Bo absolwenci musieli.

    Ale po co? W sensie kontekstu tego wątku i chęci pracy jako programista
    (w domysle: w jakimś typowym zastosowaniu baz danych czy coś).

    > I nie rozśmieszaj mnie co do prostoty matematyki na informatyce, być
    > może na twojej uczelni tak było.

    Myślę że jak wielu ludzi traktujesz misterium dowodów twierdzeń jako
    bezpośrednio implementowana magię. Prawda jest jednak taka, że
    zasadnicza wiekszośc przydatnych algorytmów informatycznych zawiera się
    w prostej matematyce bo cała teoria redukuje się do prostej matematyki w
    formie implementacji. Koszt wejścia hobbysty nie wymaga przekształcania
    twierdzeń tylko wykorzystania gotowców. Ktoś juz wczęsniej udowodnił że
    algorytm X jest lepszy od Y. Wystarczy tylko wykorzystać. Jak w firmie.
    A jesli trzeba jednak właczyć myślenie to chyba *niekoniecznie* na
    poczatku kariery.

    > studenta po studiach czy hobbystę po maturze i samouctwie.

    > Studia informatyczne są najtańsze ze wsyzstkich dostępnych. Jedyne co
    > trzeba kupić, to komputer (1000 zł).

    ROTFL.

    > Zabawne. W jakiej firmie tak jest? Gdyby kazano mi pracować pod
    > człowiekiem który ma wykształcenie średnie, to po prostu bym uciekł.

    Wiadomo. "Nie ważne co wie i potrafi. Waże że głupszy." Jak mawiał moj
    kolega nie z wyboru w podobnej sytuacji.

    > Programista bez mgr statystycznie będzie gorszy od programisty z mgr.

    Może będzie _wystarczający_.

    > Ale po co bawić się w wyłuskiwanie rodzynków, skoro można mieć całe
    > pudełko z bakaliami i przebierać w nim do woli?

    Jesli masz takie pudełko to z chęcią bym je zobaczył. Tylko żeby to nie
    było pudełko programistów PHP bądź Javy.

    > Wystarczy, że na tej pierwszej egzaminy w pierwszym terminie przechodzi
    > 50% studentów, a w drugiej 95%. To gwarantuje, że ci pierwsi są twardsi
    > i lepsi.

    Tym bardziej że pytania były takie same.