  • Data: 2011-11-11 00:56:37
    Temat: Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia - trochę inaczej
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:j9h6gb$165$1@node2.news.atman.pl...
    > Jedyny pozytyw z tego to zapoznanie się z urządzeniem o nazwie komputer i
    > dowartościowanie się w oczach innych ludzi.
    > A jak wy to odbieraliście?
    > Konstruktywna krytyka tego co napisałem mile widziana

    To spojrzyj trochę dalej, niż na własny nos :P I zdziw się, jak bardzo
    profesjonalne zastosowania potrafiły mieć owe 8-bitowce. A to, że tam był
    kaseciak, to nie znaczy, że nie byo lepszego nośnika. Fanatycy nawet żenili
    FDD3000 czyli spektrumnowską stację dyskietek z Commodore 64, oraz na
    abarot, złomodorowską 1541 ze spektrusiem.
    Z życia - Commodore 64 sterował sekwencerem w zespole Kombi, tym od
    "Słodkiego miłego życia", przypatrz się ich teledyskom, to go zobaczysz, C64
    widać też w teledysku Savage "Only You", choć czcionka na ekranie jest
    spektrumowa, uważnie też przyjrzyj się w filmie Seksmisja centrum nadzoru,
    gdzie babki nadzorowały "samców" - w tle jest widoczny Commodore 64, po
    prawej stronie obrazu, miejsce jest dość ciemne, ale wyraźne. Grafika
    pościgu - jeden element był zrobiony na Spectrum, ale zielone animacje mogły
    być na C64, nie mam pewności. Sonda przez spory czas opierała swoją grafikę
    na Spectrum, a ściślej, to na którymś Timexie, będący mutacją Spektrola.
    Spectrum - znalazłem kiedyś, że stosowano chyba w przewidywaniu pogody,
    oczywiście nie obliczenia, to policzyłby najwyżej dwie krople deszczu i 5
    gramów mgły, ale zdaje się, kojarszył jakieś dane, czy wspomagał tworzenie
    map pogodowych... nie pamiętam już szczegółów. Coś mi się bardzo mętnie w
    pamięci mąci, że C64 były w energetyce... ale tu już mogę perfidnie kłamać.
    Po prostu, wiedzę te pozyskałem naporawdę daaawno temu i już poulatywało. A
    komisarz Corrado Catani, z włoskiego serialu o ściganiu mafii, to co miał?
    :) A Mac Gyver? (przynajmniej czcionka była jak w C64)
    Dowartościowanie się - komentarzami? Nie wiem, dla mnie to była zabawka. Mam
    w domu do dziś działający ZX Spetrum, ostały się w "spadku" po sąsiedzie,
    tylko połamała się folia w klawiaturze i jest problem z obsługą.
    Krótkofalowcy - caaała rzesza programów, CW, RTTY, SSTV (najprostszy,
    120x120/8s B&W, może były lepsze, nie wiem), kolega przez radio rzucał jakąś
    mapę, a ja odbierałem używając modemu PR wg Krzysia SP5MXH, pojawiały się 2,
    czy 3 obok siebie, ale cuś tam widać było, nawet w miarę czytelnie, choć bez
    szczegółów. Program do ćwiczenia pracy w zawodach z pile-upem jest, czemu
    nie? Sztorc w rękę, podpinamy... zapomniałem gdzie :) i jedziemy.
    Packet-radio - proszęż-uprzejmież, nawet BBS był i to działający. BBS
    telefoniczny też był, chyba trzeba było mieć przynajmniej 2 stacje, jedna na
    program, druga na dane.
    ZX Spectrum, Commodore 64/128/inne, Atari 800XL, wręcz wymuszały od
    programisty, by nie marnował kodu, nie marnował wydajności sprzętu, z natury
    bardzo ograniczonej. Jednak... obliczyłem, że gdyby dzisiaj przeciętny pecet
    miał relatywnie taką samą wydajność, jak C64, to dzisiejsza karta z synezą
    FM operowała by ok. dziesięcioma tysiącami głosów, w C64 wystarczyły trzy
    generatory by przy umiejętnym sterowaniu nimi osiągnąć efekty, które nawet
    wsród konstruktorów Komody wywoływały walenie koparą o podłogę, podobnie z
    obrazem, co powiedzieć np. na 25 tysięcy sprite'ów?
    Oczywiście, relacji między maszynami nie da się przeliczyć wprost, można je
    jedynie w przybliżeniu oszacować, jednakże, historię trzeba szanować, choćby
    tak, że aby coś dziś mogło być tańsze i lepsze, wczoraj musiało być droższe
    i gorsze. Dziś lekkie i wydajne, wczoraj ciężkie i wołowate, oporne.
    Eniac - kojarzysz? Wiesz, ze ten staruszek obliczał tor lotu pocisku w
    czasie o połowę krótszym, niż leciał ten pocisk? Teoretycznie więc można
    było obliczyć gdzie uderzy, zanim doleciał. Ponadto - Eniac operował na
    liczbach dziesiętnych, wiedziałeś o tym?
    Długo mógłbym jeszcze pisać, ale dam szansę innym :))

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

    PS. Przepraszam za błędy, które mogły się pojawić, nie mam siły teraz
    poprawiać ich...