  • Data: 2011-11-11 18:24:20
    Temat: Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia - trochę inaczej
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello J.F.,

    Friday, November 11, 2011, 7:06:01 PM, you wrote:

    > Nie w Polsce. Ewentualnie tylko dla niezbyt licznych, co sobie dorabiali za
    > dolary. A i pod koniec lat 80-tych pecety byly drogie - pamietam cene
    > "dobrego tajwanskiego klona" jako 1700$ - za komuny zazrabialo sie 20.

    Nie przeginaj - 20$ to się zarabiało za wczesnego Gierka a nie pod
    koniec lat 80-tych.

    [...]

    > Pod koniec lat 80-tych standardem bylo juz 1MB ram i twardy dysk ... 20MB.

    Że co? W sierpniu 1989 roku mój system uruchamiałem na komputerze
    AT/286 z dwoma dyskami po 40MB (ST-251). W 1990 roku już pracowałem na
    AT/386 z dwoma dyskami Caviar 200MB i z pamięcią 8MB (8 SIMów).

    > W pecetach, bo w "domowych komputerach" to jeszcze niekoniecznie.

    Właśnie w domowych pokutowały jeszcze dyski 20MB,,,

    > P.S. Wordstar powstal w 1978 roku. Jeszcze dla CPM.
    > interfejsy potrafily byc calkiem wygodne, ze wspomne Norton Commander czy
    > TurboPascal. W latach pozniejszych niektore programy potrafily juz myszke
    > obsluzyc - chocby Orcad, PCAD.

    Myszkę potrafiło obsługiwać ArtStudio na ZX Spectrum + Interface 1...

    > A na ZX Spectrum uzywalem programu do obliczania obwodow elektrycznych :-)

    Na OmniCalcu na ZX Spectrum miałem tyle fajnych arkuszy do obliczeń,
    że musiałem zeszyt założyć...

    [...]

    > oj, jeszcze duzo wody uplynelo zanim na pececie mogles przekroczyc granice
    > 640kB i nawet 64kB. Przy nieco powazniejszych zastosowaniach pecet wysiadal
    > ... co prawda malo kto np odwraca macierze 100x100 - nawet w eletronice
    > rzadko jest tyle wezlow w obwodzie.

    Przypomnij sobie, jak banalne problemy rozwiązywaliśmy wtedy z pomocą
    komputera. Teraz nikomu nawet do głowy by nie przyszło, że kiedyś to
    się robiło ręcznie...

    [...]

    > Ale na CP/M z dyskietkami cos tam sie juz dalo .. i dbase na to byl - ale u
    > nas to bylo ciagle za drogie.

    Przed 1994 rokiem nie było w Polsce prawnej ochrony oprogramowania...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl