  • 41. Data: 2013-01-10 22:02:43
    Temat: Re: Programowanie a system operacyjny
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2013-01-10, PK <P...@n...com> wrote:

    > Ale wybór narzędzi to nie kwestia "nie da się żyć". Wybiera się to,
    > co jest wygodniejsze. Jeśli dla Ciebie wygodniejszy jest Vim, to go
    > używaj. Dla wielu osób wygodniejsze jest IDE. Nie przez jakiejś cudowne
    > funkcje. Po prostu wolą go używać.

    Okej, i niech używają. Ja pytałem o funkcje, które by mogły
    rekompensować pewne braki *mnie*. Przypisywanie mi stanowiska, że IDE
    się w ogóle nie nadają do pracy, jest grubym nadużyciem, co już
    parokrotnie zaznaczałem.

    > A dlaczego nie?
    >
    > "Zintegrowane" środowiska są czymś naturalnym - tak wygląda większość
    > interfejsów (nie mówię jedynie o programowniu, a nawet o interfejsach
    > komputerowych).

    Równie naturalna jest modularyzacja. Zauważ, że nie masz zintegrowanego
    komputera biurkowego PC, tylko modularny. Możesz zmienić kartę
    graficzną, dołożyć RAM-u, podłączyć myszkę czy klawiaturę jakie ci się
    podobają. Nawet applowe komputery są do pewnego stopnia modularne.

    > Czemu jest głupi? Rzuć jakimś argumentem.

    Bo nie da się wymienić elementu, który użytkownikowi nie pasuje. Nie da
    się na przykład wymienić edytora na taki, który ma więcej funkcji.
    Znaczy było jedno środowisko, które na to ostatnie pozwalało: Sun ONE
    Studio. Można było użyć, oprócz edytora domyślnego, również gVima
    i bodajże XEmacsa (choć głowy za to nie dam; nie odróżniam go od
    Emacsa).

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 42. Data: 2013-01-10 22:23:06
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 10 Jan 2013 21:02:43 +0000 (UTC), Stachu 'Dozzie' K. napisał(a):

> [...]
    > Studio. Można było użyć, oprócz edytora domyślnego, również gVima
    > i bodajże XEmacsa (choć głowy za to nie dam; nie odróżniam go od

    Powazne IDE maja bogate API i da sie wymienic niemal kazdy element jego
    funkcjonalnosci instalujac gotowy dodatek lub go piszac samodzielnie.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 43. Data: 2013-01-10 22:28:50
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2013-01-10, R.e.m.e.K <g...@d...null> wrote:

    > Powazne IDE maja bogate API i da sie wymienic niemal kazdy element jego
    > funkcjonalnosci instalujac gotowy dodatek lub go piszac samodzielnie.

    Lepiej by było, gdyby to były MDE i pozwalały na użycie również rzeczy
    przewidzianych oryginalnie dla innych środowisk.

    A w jaki sposób można wymienić w MSVS debugger dla C, sam edytor albo
    testowy webserwer dla webaplikacji?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 44. Data: 2013-01-11 00:04:53
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 10 Jan 2013 21:28:50 +0000 (UTC), Stachu 'Dozzie' K. napisał(a):

    > Lepiej by było, gdyby to były MDE i pozwalały na użycie również rzeczy
    > przewidzianych oryginalnie dla innych środowisk.

    Byloby lepiej. Ale nie jest tez az tak zle.

    > A w jaki sposób można wymienić w MSVS debugger dla C, sam edytor albo
    > testowy webserwer dla webaplikacji?

    Nie wiem, nie znam dobrze IDE VS. W Delphi edytor bym dal rade podmienic,
    takze wiele innych rzeczy, ale debuger to juz nie, to zamkniety kod i do
    niego nie ma API.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 45. Data: 2013-01-11 00:46:03
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2013-01-10, R.e.m.e.K <g...@d...null> wrote:

    > Byloby lepiej. Ale nie jest tez az tak zle.

    Chociaż mnie się naprawdę przydaje właśnie modularność. Dzięki temu moja
    wiedza o środowisku pracuje w dwie strony: elementy z mojego (umówmy
    się, że tak to będę nazywać) MDE zdarza mi się wykorzystywać wcale
    często jako części aplikacji, a rzeczy nie przewidziane do programowania
    bywa że wciągam do pisania.

    > Nie wiem, nie znam dobrze IDE VS. W Delphi edytor bym dal rade podmienic,
    > takze wiele innych rzeczy, ale debuger to juz nie, to zamkniety kod i do
    > niego nie ma API.

    No właśnie. A luźne wiązanie elementów jest dość powszechną strategią
    w programowaniu, aż dziwne że nie zastosowano tego w popularnych
    środowiskach.

    Swoją drogą (dla innych czytelników), ja naprawdę chętnie się dowiem,
    jak w Visual Studio wymienić edytor (o ile się da). Jeśli nie daj Boże
    jeszcze kiedyś będę musiał pisać coś pod Windows, to będę mógł podpiąć
    swojego Vima.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 46. Data: 2013-01-11 01:50:29
    Od: Marcin Biegan <a...@u...lama.net.pl>

    On 2013-01-11 00:46, Stachu 'Dozzie' K. wrote:
    > No właśnie. A luźne wiązanie elementów jest dość powszechną strategią
    > w programowaniu, aż dziwne że nie zastosowano tego w popularnych
    > środowiskach.

    No właśnie, dziwne... Hej, a może jednak nie sprawdziłeś i zastosowano? Może nawet da
    się podmienić edytor tekstu albo
    debugger? Nieee, to by oznaczało, że to 'wyświetlanie dokumentacji' umie coś jeszcze,
    a Ty o tym nie wiesz.

    http://wiki.eclipse.org/Platform
    "The Platform defines the set of frameworks and common services that collectively
    make up infrastructure required to
    support the use of Eclipse as a component model, as a Rich Client Platform (RCP) and
    as a comprehensive tool integration
    platform."

    http://wiki.eclipse.org/Debug
    "Platform Debug defines interfaces for a language independent debug model which
    abstract common debugging features of
    many languages"

    Szkoda też, że jest tak zintegrowane, że nie ma żadnych sensownych pluginów.
    http://marketplace.eclipse.org/
    http://epic-ide.org/

    A na zakończenie (albo może początek):
    http://www.eclipse.org/articles/Article-Levels-Of-In
    tegration/levels-of-integration.html

    http://eclim.org/

    http://code.google.com/p/vivim/
    http://vim.wikia.com/wiki/Integrate_gvim_with_Visual
    _Studio

    MB

  • 47. Data: 2013-01-11 08:49:59
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 10/01/2013 23:46, Stachu 'Dozzie' K. wrote:
    > On 2013-01-10, R.e.m.e.K <g...@d...null> wrote:
    >
    > No właśnie. A luźne wiązanie elementów jest dość powszechną strategią
    > w programowaniu, aż dziwne że nie zastosowano tego w popularnych
    > środowiskach.

    Tak przecież można określić stosowane architektury pluginowe dla różnych
    środowisk (Eclipse i Visual Studio na przykład).

    Możliwość wpięcia bezporednio absolutnie dowolnego komponentu to
    przecież fikcja - przecież różne komponenty mają bardzo różne
    interfejsy, nie da się napisać kodu, który np. wyświetli ci stack trace
    z dowolnego, ale to zupełnie dowolnego debuggera.

    Za to często można rozwiązać ten problem tworząc odpowiedni wrapper.

> [...]
    > jak w Visual Studio wymienić edytor (o ile się da). Jeśli nie daj Boże
    > jeszcze kiedyś będę musiał pisać coś pod Windows, to będę mógł podpiąć

    Oczywiście nie da się wymienić edytora na dowolny, musi być to plugin
    napisany pod Visual Studio.

    Natomiast jeśli chodzi o vim, to pod VS2010 istnieją pluginy
    podmieniająca/modyfikujące edytor tak, żeby zachowywał się jak vim.
    Darmowy, którego używam, jest miejscami troszkę niedopracowany, ale daje
    się używać (dla mniej jest wygodniejszy niż domyślny edytor).

  • 48. Data: 2013-01-11 22:51:29
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2013-01-10 19:12, PK pisze:

    > Amatorzy chyba w ogóle nie używają RAD (no bo po co?). Znasz takiego?

    No tak, teraz "trendi" jest web, czyli PHP, python itd.

    > Jest to wariant właśnie głównie do zastosowań profesjonalnych, więc tak
    > nie wyskakuj ekspercie.

    W sumie masz rację, profesjonalnych na krótką metę i do czasu, ale
    jednak. Amatorzy (jeśli już o windowsy chodzi) to raczej idą w .NETa (bo
    darmowy VS).

    > "Wyklikiwane" są głównie małe aplikacje. Delphi się do tego świetnie
    > nadaje.

    Oczywiście, w szczególności te bazodanowe i lokalne.
    Tak jak pisał R.e.m.e.K przy większych pisanie w ten sposób jest nie do
    ogarnięcia. Chociaż? Nie takie rzeczy się widziało.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 49. Data: 2013-01-12 15:49:02
    Od: darekm <d...@e...com>

> [...]
    > $logger->warn(msg "coś się zepsuło",
    > file => $filename, errorcode => $?, warning => $msg);
    > #v-
    >
    > Masz obiekt loggera z metodą do wysyłania ostrzeżeń. Potrzebujesz podać:
    > 1) własny komunikat
    > 2) nazwę pliku, którego np. otwarcie sprawiło problem
    > 3) kod błędu (errno lub analogiczny)
    > 4) treść komunikatu od systemu
    > Uwagi:
    > * 4) może zawierać cokolwiek i nie masz nad tym kontroli
    > * wpis w logu ma być czytelny dla człowieka i maszyny
    > * masz w kodzie móc dodać kolejne pola ad-hoc, bez edycji w innych

    Nie ma większego problemu, jest kilka metod na rozwiązanie w zależności
    od potrzeb. Może to boś ściśle typowane lub nie (variant, string). Czas
    życia komunikatu zarządzany ręcznie (obiekty) lub automatycznie
    (interface, open string, array of). Możesz mieć przeładowaną funkcję warn.

    stringi są w Delphi automatycznie zarządzane i efektywnie
    przekazywane. Podobnie dynamiczne tablice stringów. Parsowanie jest
    trywialne. Mam zbór funkcji które zbudują taki komunikat (tablica
    asocjacyjna) jak wskazałeś a sam logger w pełni asynchroniczny.

    --
    Darek

  • 50. Data: 2013-01-12 17:11:24
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-10, Stachu 'Dozzie' K. <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:
> [...]
    > rekompensować pewne braki *mnie*. Przypisywanie mi stanowiska, że IDE
    > się w ogóle nie nadają do pracy, jest grubym nadużyciem, co już

    Ale my nie znamy *Ciebie* i nie wiemy, jak używasz oprogramowania.
    No i nie bardzo widzę powody, żeby miał Ci udowadniać, jakie to IDE
    są świetne. Nie sprzedaję, nie reklamuję, a nawet ich nie tworzę.

    Jeśli używałeś i stwierdziłeś, że to nie dla Ciebie, to nie widzę
    problemu.
    Za to jeśli nie używałeś, tylko się po prostu nimi bronisz (pod
    sztandarem "bycia PRO, bo Vim i make są PRO"), to też nie zamierzam
    Ci niczego udowadniać. Po prostu radzę spróbować. Przy czym warto
    to zaznaczyć, że moim (ale nie tylko) zdaniem w świecie IDE jest
    Visual Studio, długo nic i kilka innych programów (np. Netbeans,
    jeśli nie przeszkadza Ci jego powolne tempo). W każdym razie jeśli
    nie piszesz pod Windowsem, to wybór dobrego IDE może być problematyczny
    (ja z tego powodu powróciłem do softu MS).

    Zresztą jeśli planujesz zawód programisty, to pewnie z dość dużym
    prawdopodobieństwem w końcu się na jakieś IDE natkniesz. Może nawet
    będziesz pracował pod Windowsem. Tworzenie sobie takich uprzedzeń
    w młodości nie jest najlepszym pomysłem :).

    pozdrawiam,
    PK