  • 111. Data: 2013-01-29 19:45:40
    Temat: Re: Programowanie a system operacyjny
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 27/01/2013 12:34, Roman W wrote:

    > Oczywiście!

    Ale przecież jak zostanę prezesem to będę mniej zarabiał, a pewnie
    jeszcze stracę to, co mam.

  • 112. Data: 2013-01-29 19:54:07
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 27/01/2013 12:33, Roman W wrote:
    > Drobne
    >
    > Ofkors, i w interesie prezesów jest, żebyś nie wiedział.

    Tylko że niczego to nie zmienia.

    > lepiej
    > dostać.
    >
    > Zależy ile razy musisz zostac w pracy zamiast isc do rodziny dla tych
    > paru tysięcy,

    Zależy, ale przecież każdy sobie sam decyduje.

    > i ile razy więcej od Ciebie dostaja prezesi.

    Niby w jaki sposób zależy? W końcu nie da się zamienić pracodawcy na
    identycznego pod każdym względem z wyjątkiem zarobków prezesów.

  • 113. Data: 2013-02-15 11:23:09
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2013-01-11 00:46, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > Chociaż mnie się naprawdę przydaje właśnie modularność. Dzięki temu moja
    > wiedza o środowisku pracuje w dwie strony: elementy z mojego (umówmy
    > się, że tak to będę nazywać) MDE zdarza mi się wykorzystywać wcale
    > często jako części aplikacji, a rzeczy nie przewidziane do programowania
    > bywa że wciągam do pisania.

    > No właśnie. A luźne wiązanie elementów jest dość powszechną strategią
    > w programowaniu, aż dziwne że nie zastosowano tego w popularnych
    > środowiskach.
    Zastosowano.
    Obacz ile zintegrowanych środowisk do obsługi czegokolwiek jest opartych
    na Eclipse albo Visual Studio. BDS też ma podobną architekturę.
    Tylko co z tego?
    Pewnie dałoby się zmusić np. Eclipse do tego czego oczekujesz, ale
    jakbyś miał robić to sam to... by się zwyczajnie nie kalkulowało.
    Tak jak masz jest lepiej - dla Ciebie - z wielu względów.
    Tylko zważ, ze Ty masz naprawdę niestandardowe wymagania.

    > Swoją drogą (dla innych czytelników), ja naprawdę chętnie się dowiem,
    > jak w Visual Studio wymienić edytor (o ile się da). Jeśli nie daj Boże
    > jeszcze kiedyś będę musiał pisać coś pod Windows, to będę mógł podpiąć
    > swojego Vima.
    Ale z tego co przytaczasz, to Ty nie piszesz w ogóle aplikacji/usług,
    tylko skrypty (ok, spłaszczam i upraszczam) do administracji/zarządzania
    systemami IX-aware (pupet, cfengine).
    Innymi słowy masz takie wymaganie a nie inne i jakakolwiek dyskusja z
    Toną na ten temat nie ma najmniejszego sensu.

    --
    wloochacz

  • 114. Data: 2013-02-15 18:34:00
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2013-01-22 23:46, Andrzej Jarzabek pisze:

    > To jesteś programistą.
    Nie; jest co najwyżej koderem - z punktu widzenia inżynierii programowania.
    Programowanie to trochę ciut więcej, niż zakodowanie aby maszyna
    realizowała pewne funkcje, w określonym środowisku, za pomocą jakiegoś
    języka. I nieważne, że tych maszyn jest 0,5K a języków fafnaście - od
    tego są skrypty, aby automatyzować...

    Co nie znaczy, że może być świetnym sys-adminem...

    --
    wloochacz

  • 115. Data: 2013-02-15 18:43:28
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2013-01-21 23:19, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > To chyba tobie zajmuje tyle otwarcie wypasionego IDE.
    >
    > Zresztą taki Stachu w pierwszym rzędzie nie daje się nabrać na posadę,
    > gdzie programu z terminem "na jutro" nie da się napisać inaczej niż
    > w IDE.
    >
    > Ustaliliśmy już, że IDE dodaje trochę bardziej zaawansowane
    > znajdź/zamień (plus przeglądarka klas i parę innych rzeczy, które nie
    > mają wielkiego znaczenia podczas pisania na kolanie).
    Nie, nie - Ty to ustaliłeś, od ręki odrzucając wszystko to co naprawdę
    kryje się za pojęciem "refaktoryzacja".
    Dla Ciebie jest to serach&replace...
    OK, pewnie że jest - tak samo jak Twoja robota to odpalanie instalatora
    i konfiguracja oprogramowania...

    > Jeśli pisanie
    > programu "na jutro" IDE przyspiesza tak, że nie da się tego samego
    > zrobić bez IDE, to znaczy że program jest nudny, nieciekawy, powtarzalny
    > i w ogóle nie ma się czym chwalić.
    Dobre, dobre :)
    Sprzedam Ci pewien truizm - (prawie) każdy program, który przynosi kasę,
    taki jest.
    Sztuką jest posiadanie narzędzi i metod, aby zrobić go szybko, łatwo i
    przyjemnie. Zrobić, utrzymać i zmieniać.
    I to jest prawdziwa sztuka.
    A IDE i narzędzia do refaktoringu to zaledwie początek...

    > Od takich zadań są klepacze kodu
    > (nawet nie programiści), a nie administratorzy czy programiści
    > systemowi.
    Zgoda, ale jest jeszcze coś pomiędzy IDE a gotowym tworem, którego używa
    klient. Nazwij to jak chcesz; komponenty, biblioteki, frameworki, itp.
    To tez ktoś robi - i w każdej firmie, która żyje z programowania taki
    zakres istnieje.

    > Powinno stać: "Delphi?! Nie ma mowy. Jestem sysadminem, nie klepaczem
    > UI. Tu jest moje wypowiedzenie."
    Jako sysadmin, na etacie programisty, prawdopodobnie zrobiłbyś
    prowizorkę/potworka, którego nie da się rozwijać, utrzymywać i zmieniać.
    Czyli jak 80% innych klepaczy kodu.
    I nieważne, czy jest to Delphi, Java, .NET, Python czy cokolwiek.

    --
    wloochacz

  • 116. Data: 2013-02-16 09:25:45
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 15/02/2013 17:34, wloochacz wrote:

> [...]
    > Programowanie to trochę ciut więcej, niż zakodowanie aby maszyna
    > realizowała pewne funkcje, w określonym środowisku, za pomocą jakiegoś

    No nie wiem, dla mnie to wygląda na dość dobrą definicję programowania.

    Bym raczej powiedział, że nie każdy program wymaga aż inżynierii
    oprogramowania.