    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Programowanie a system operacyjny
    Date: Thu, 10 Jan 2013 21:02:43 +0000 (UTC)

    On 2013-01-10, PK <P...@n...com> wrote:

    > Ale wybór narzędzi to nie kwestia "nie da się żyć". Wybiera się to,
    > co jest wygodniejsze. Jeśli dla Ciebie wygodniejszy jest Vim, to go
    > używaj. Dla wielu osób wygodniejsze jest IDE. Nie przez jakiejś cudowne
    > funkcje. Po prostu wolą go używać.

    Okej, i niech używają. Ja pytałem o funkcje, które by mogły
    rekompensować pewne braki *mnie*. Przypisywanie mi stanowiska, że IDE
    się w ogóle nie nadają do pracy, jest grubym nadużyciem, co już
    parokrotnie zaznaczałem.

    > A dlaczego nie?
    >
    > "Zintegrowane" środowiska są czymś naturalnym - tak wygląda większość
    > interfejsów (nie mówię jedynie o programowniu, a nawet o interfejsach
    > komputerowych).

    Równie naturalna jest modularyzacja. Zauważ, że nie masz zintegrowanego
    komputera biurkowego PC, tylko modularny. Możesz zmienić kartę
    graficzną, dołożyć RAM-u, podłączyć myszkę czy klawiaturę jakie ci się
    podobają. Nawet applowe komputery są do pewnego stopnia modularne.

    > Czemu jest głupi? Rzuć jakimś argumentem.

    Bo nie da się wymienić elementu, który użytkownikowi nie pasuje. Nie da
    się na przykład wymienić edytora na taki, który ma więcej funkcji.
    Znaczy było jedno środowisko, które na to ostatnie pozwalało: Sun ONE
    Studio. Można było użyć, oprócz edytora domyślnego, również gVima
    i bodajże XEmacsa (choć głowy za to nie dam; nie odróżniam go od
    Emacsa).

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot