    Date: Sat, 12 Jan 2013 15:49:02 +0100
    From: darekm <d...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Programowanie a system operacyjny

    > Proszę bardzo, jedziesz. Ja w Perlu robię tak:
    > #v+
    > $logger->warn(msg "coś się zepsuło",
    > file => $filename, errorcode => $?, warning => $msg);
    > #v-
    >
    > Masz obiekt loggera z metodą do wysyłania ostrzeżeń. Potrzebujesz podać:
    > 1) własny komunikat
    > 2) nazwę pliku, którego np. otwarcie sprawiło problem
    > 3) kod błędu (errno lub analogiczny)
    > 4) treść komunikatu od systemu
    > Uwagi:
    > * 4) może zawierać cokolwiek i nie masz nad tym kontroli
> [...]

    Nie ma większego problemu, jest kilka metod na rozwiązanie w zależności
    od potrzeb. Może to boś ściśle typowane lub nie (variant, string). Czas
    życia komunikatu zarządzany ręcznie (obiekty) lub automatycznie
    (interface, open string, array of). Możesz mieć przeładowaną funkcję warn.

    stringi są w Delphi automatycznie zarządzane i efektywnie
    przekazywane. Podobnie dynamiczne tablice stringów. Parsowanie jest
    trywialne. Mam zbór funkcji które zbudują taki komunikat (tablica
    asocjacyjna) jak wskazałeś a sam logger w pełni asynchroniczny.

    --
    Darek