    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Programowanie a system operacyjny
    Date: Fri, 11 Jan 2013 07:49:59 +0000
    <s...@j...net> <kci839$i6n$1@opal.futuro.pl>
    <s...@j...net> <kcidgq$u65$1@opal.futuro.pl>
    <s...@j...net> <kckm5u$aeo$1@opal.futuro.pl>
    <s...@j...net>
    <s...@n...notb-home>
    <s...@j...net>
    <s...@n...notb-home>
    <s...@j...net>
    <50ef313c$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@j...net>
    <50ef4917$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@j...net>

    On 10/01/2013 23:46, Stachu 'Dozzie' K. wrote:
    > On 2013-01-10, R.e.m.e.K <g...@d...null> wrote:
    >
    > No właśnie. A luźne wiązanie elementów jest dość powszechną strategią
    > w programowaniu, aż dziwne że nie zastosowano tego w popularnych
    > środowiskach.

    Tak przecież można określić stosowane architektury pluginowe dla różnych
    środowisk (Eclipse i Visual Studio na przykład).

    Możliwość wpięcia bezporednio absolutnie dowolnego komponentu to
    przecież fikcja - przecież różne komponenty mają bardzo różne
    interfejsy, nie da się napisać kodu, który np. wyświetli ci stack trace
    z dowolnego, ale to zupełnie dowolnego debuggera.

    Za to często można rozwiązać ten problem tworząc odpowiedni wrapper.

    > Swoją drogą (dla innych czytelników), ja naprawdę chętnie się dowiem,
    > jak w Visual Studio wymienić edytor (o ile się da). Jeśli nie daj Boże
    > jeszcze kiedyś będę musiał pisać coś pod Windows, to będę mógł podpiąć
    > swojego Vima.

    Oczywiście nie da się wymienić edytora na dowolny, musi być to plugin
    napisany pod Visual Studio.

    Natomiast jeśli chodzi o vim, to pod VS2010 istnieją pluginy
    podmieniająca/modyfikujące edytor tak, żeby zachowywał się jak vim.
    Darmowy, którego używam, jest miejscami troszkę niedopracowany, ale daje
    się używać (dla mniej jest wygodniejszy niż domyślny edytor).