  • 1. Data: 2012-12-27 11:03:35
    Temat: [win] niejasnosc dot 'wywłaszczania'
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    Nie rozumiem jednej rzeczy dot tz wywłaszczania
    (głonie dot. windy) ->

    aplikacja (np gra) na przemian wywoluje kod
    updat'a ramki i kod systemowy (w sumie jest to
    para peek_message + sleep(10) czy cos takiego )

    Czy jesli ten kod systemowy jest wywolywany
    to aplikacja i tak jest 'wywlaszczaa' w trakcie
    przygotowywania wlasnej ramki?

    (po prawdzie to ja tego wywlaszczania jakos nie
    obserwuje a to wynika chyba z tego ze wiekszosc
    aplikacji z tła pod winda chyba zwisa na zdarzeniach
    - a te ktore nie zwisaja (np itunes grajacy mp3)
    chyba robia to jakos w malych kawalkach

    w kazdym razie nie jest dla mnie jasne jak zachodzi
    to wywlaszczanie i czy wystarczy regularnie sleepowac
    by ono wogole nie zachodzilo )

  • 2. Data: 2012-12-31 11:46:43
    Temat: Re: [win] niejasnosc dot 'wywłaszczania'
    Od: Bogusław Szczepanowski <n...@i...net>

    Dnia 27-12-2012 o 11:03:35 firr kenobi <p...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > chyba robia to jakos w malych kawalkach
    >
    > w kazdym razie nie jest dla mnie jasne jak zachodzi
    > to wywlaszczanie i czy wystarczy regularnie sleepowac

    Jeżeli się zmieścisz ze swoim kodem w oknie czasowym przydzielonym dla
    wątku, i w międzyczasie nie pojawią się wątki o wyższym priorytecie gotowe
    do wykonania, to może nie zostaniesz wywłaszczony.

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desk
    top/ms685100(v=vs.85).aspx
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desk
    top/ms684828(v=vs.85).aspx

    --
    Boguś
    /Każdy skutek ma swoją przyczynę/

  • 3. Data: 2012-12-31 14:41:11
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 grudnia 2012 11:46:43 UTC+1 użytkownik Bogusław Szczepanowski
    napisał:

> [...]
    >
    > wątku, i w międzyczasie nie pojawią się wątki o wyższym priorytecie gotowe
    >
    > do wykonania, to może nie zostaniesz wywłaszczony.

    A dokładniej ? Powiedzmy ze mam taki układ

    loop
    {
    frame(); // 15 milisekund
    sleep(); // 3 milisekund
    }

    dla jakich konkretnie wartosci czasow frame
    i sleep prog nie zostanie wywlaszczony a
    dla jakich zostanie ? Czy jestes pewien ze wlasnie istanieje taka granica? (dla mnie
    standardowe wartosci tutaj to ok 15-25 ms
    na ramke i 2-10 ms na sleep) Czy jesli nie ma
    specjalnie wielo konkurencyjnych progsow ale sa
    standardowe/uslugi itp to scheduler tez
    wywlaszcza? (linki przejrze i wiecej przeczytam ale dopiero za pare dni - sporo
    rroboty w innej dzialce jak na razie)