  • 1. Data: 2012-12-27 12:32:57
    Temat: Prowadzenie/dokumentowanie projektu...
    Od: boryspower <b...@g...com>

    Witam,

    Hobbystycznie programuję od dawna, ale na zasadzie "mam pomysł -> koduję" co jest
    raczej mało dojrzałym podejściem... i chciałbym to zmienić. Kilka razy próbowałem
    rozpisywać projekty "po swojemu" opisując funkcjonalność do której dążę itp, ale
    doszedłem do wniosku, że nie ma sensu wymyślać czegoś co już istnieje i przydałoby
    się skorzystać z osiągnięć innych, bardziej doświadczonych osób w tej dziedzinie...
    Pomysłów (moim zdaniem dobrych) mam sporo, ale żaden nie jest udokumentowany, więc
    też ciężko się sensownie zabrać za ich realizację.

    I tu pytanie do Was - od czego powinienem zacząć chcąc nauczyć się porządnego
    prowadzenia/dokumentowania projektów? W szczególności chodzi mi o sytuację gdzie ja
    sam jestem project managerem i programistą, czasami też klientem. Znacie jakieś
    książki/tutoriale/kursy?

    Pozdrawiam!
    --
    Przemysław Jedynowicz
    There's always another way - usually a better one!

  • 2. Data: 2012-12-27 15:13:04
    Temat: Re: Prowadzenie/dokumentowanie projektu...
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 grudnia 2012 12:32:57 UTC+1 użytkownik boryspower napisał:
    > Witam,
    > Hobbystycznie programuję od dawna, ale na zasadzie "mam pomysł -> koduję" co > >
    Znacie jakieś książki/tutoriale/kursy?
    Nie wiem... moze: Cormen - Wprowadzenie do algorytmow.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-12-27 15:35:19
    Od: boryspower <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 grudnia 2012 15:13:04 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

    Znacie jakieś książki/tutoriale/kursy?

    > Nie wiem... moze: Cormen - Wprowadzenie do algorytmow.
    >
    > Pozdrawiam

    Chodzi mi o prowadzenie projektu a nie tworzenie algorytmów :)

    Przykład: Stworzenie aplikacji do fakturowania
    - jak przygotować dokumentację/opis projektu
    - kosztorys/czasochłonność
    - jak zaplanować pracę nad podstawowymi modułami aplikacji
    - jak prowadzić projekt, śledzić postępy
    Ogólnie - jak usystematyzować i dokumentować prace projektowe by projekt był
    prowadzony "zgodnie ze sztuką"...

    Nie wiem jak to inaczej opisać :)

  • 4. Data: 2012-12-27 16:09:22
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 grudnia 2012 15:35:19 UTC+1 użytkownik boryspower napisał:
> [...]
    > - jak prowadzić projekt, śledzić postępy
    >
    > Ogólnie - jak usystematyzować i dokumentować prace projektowe by projekt był

    Czytałeś już coś nt inżynierii oprogramowania?

    w.

  • 5. Data: 2012-12-27 16:30:03
    Od: boryspower <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 grudnia 2012 16:09:22 UTC+1 użytkownik Wojciech Muła napisał:

    > Czytałeś już coś nt inżynierii oprogramowania?
    >
    > w.

    Aaa... więc to tak się nazywa :) Dzięki - mam już coś do googlowania :)

    Ps. jednak wciąż przyjmę jakieś konkretne polecane linki/tutoriale itp :)

  • 6. Data: 2012-12-27 18:15:27
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    > Znacie jakieś książki/tutoriale/kursy?
    > Chodzi mi o prowadzenie projektu a nie tworzenie algorytmów :)
    Nie wiem, ale "mam pomysl -> koduje" brzmi wlasnie tak, jakby byla
    pora na Cormena a nie na inzynierie oprogramowania. Defacto mozna jedno i
    drugie na raz.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-12-27 19:14:27
    Od: e...@g...com

> [...]

    > - jak prowadzić projekt, śledzić postępy
    > Ogólnie - jak usystematyzować i dokumentować prace projektowe by projekt był

    Bardzo dobrze to opisales, kup dowolna ksiazke na ten temat. A jak nie chcesz
    wydawac kasy na nudna lekture, tu masz w skrocie opisany proces:

    - przygtowanie opisu projektu zacznij od dobrej nazwy. Nie klopocz sie
    specjalnie, jezeli wymyslenie nazwy zje caly czas na opis.

    - zaplanuj czasochlonnosc bez uwzglednienia Wspolczynnika Project Managera,
    a potem zastosuj Wspolczynnik (pi razy drzwi 200% - 1000%)

    - w ramach planowania pracy zadbaj o herbatke i slone paluszki

    - ... a potem pozostaje sledzic postepy.

    Zaleznie od tego, czy kupisz ksiazke nt. Prince2, Agile czy o starym dobrym
    Waterfall szczegoly moga sie nieco roznic w tym ostatnim punkcie, techniki
    przewiduja rozne reakcje na zle dobrany Wspolczynnik Project Manadzera.

    --
    Edek

  • 8. Data: 2012-12-27 23:03:07
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Thu, 27 Dec 2012 10:14:27 -0800 (PST), e...@g...com
    wrote:
    > - zaplanuj czasochlonnosc bez uwzglednienia Wspolczynnika Project
    Managera,
    > a potem zastosuj Wspolczynnik (pi razy drzwi 200% - 1000%)

    Inne ?ród?a podaj? 300-400%. Tak czy inaczej, WPM to najwa?niejsza
    cz??? planowania.

    RW

  • 9. Data: 2012-12-28 03:30:05
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 grudnia 2012 19:14:27 UTC+1 użytkownik e...@g...com
    napisał:
> [...]
    > przewiduja rozne reakcje na zle dobrany Wspolczynnik Project Manadzera.

    Agile radzę omijać z daleka.

    w.

  • 10. Data: 2012-12-28 11:44:59
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

> [...]
    sam jestem project managerem i programistą, czasami też klientem. Znacie jakieś

    ja 'dokumentowania' nie uzywam wogole, miałem
    jedna linijke TODO ale mnie denerwowała wiec ja
    skasowałem :O