  • 1. Data: 2013-01-08 13:31:59
    Temat: Dropbox + GIT = ?
    Od: boryspower <b...@g...com>

    Witam,

    Wszyscy zapewne znają dropboxa... Mam katalog na dysku, automatycznie replikowany na
    zdalny serwer i wszystkie inne urządzenia podłączone do konta. Zmieniam zawartość
    pliku......bum i jest zreplikowany.

    +

    Ostatnio postanowiłem zaprzyjaźnić się z GITem... od razu uderzyła mnie jego
    "manualność" - dlaczego wszystkie zmiany muszę "uploadować" ręcznie?

    =

    Czy jest sposób/narzędzie umożliwiające automatyczne przechowywanie plików w różnych
    wersjach? Tzn by z jednego pliku (plik.txt), który będę edytował codziennie po jakimś
    czasie mieć dostępne różne jego wersje? (plik.txt_20130102_130001,
    plik.txt_20130102_145812 itp) Oczywiście takie narzędzie pewnie miałoby ciekawszy
    sposób przechowywania zmian niż kopie pliku uzupełnione o daty/godziny :) W takim
    narzędziu powinna być opcja opisania danego zakresu zmian (np wszystkie wersje z
    ostatniej godziny) jednym tekstem opisującym dane zmiany...

    Ktoś zna może coś takiego?

    Pozdrawiam!
    --
    "There's always another way, usually a better one"
    Przemek Jedynowicz

  • 2. Data: 2013-01-08 13:37:55
    Temat: Re: Dropbox + GIT = ?
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 08.01.2013 13:31, boryspower wrote:
    > Ostatnio postanowiłem zaprzyjaźnić się z GITem... od razu uderzyła mnie jego
    "manualność" - dlaczego wszystkie zmiany muszę "uploadować" ręcznie?

    Bo automatyczne rejestrowanie zmian jest do dupy.

> [...]
    > takie narzędzie pewnie miałoby ciekawszy sposób przechowywania zmian niż
    > kopie pliku uzupełnione o daty/godziny :)

    Odpalaj GITa z CRONa albo podepnij dobie pod zdarzenie zapisu w
    twoim-ulubionym-edytorze.

    Tylko imo to nie działa - jak pracujesz z kilkudziesięcioma plikami po
    kilkaset-kilka tysięcy linii kodu to snapshot jest zazwyczaj
    bezużyteczny i i tak trzeba ręcznie zapisywać zmiany pogrupowane logicznie.

    Michoo

  • 3. Data: 2013-01-08 13:56:07
    Od: boryspower <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2013 13:37:55 UTC+1 użytkownik Michoo napisał:
    > Bo automatyczne rejestrowanie zmian jest do dupy.

    "Automatyzacja to przyszłość" :)

    > Tylko imo to nie działa - jak pracujesz z kilkudziesięcioma plikami po
    >
    > kilkaset-kilka tysięcy linii kodu to snapshot jest zazwyczaj
    >
    > bezużyteczny i i tak trzeba ręcznie zapisywać zmiany pogrupowane logicznie.

    Ale taki snapshot chciałbym traktować jako kopię zapasową w przypadku jakiejś
    większej wpadki.

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2013-01-08 14:03:54
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Tuesday, 8 January 2013 13:56:07 UTC+1, boryspower wrote:

    > "Automatyzacja to przyszłość" :)

    Nie w rejestrowaniu zmian.

    > Ale taki snapshot chciałbym traktować jako kopię zapasową w przypadku jakiejś
    większej wpadki.

    To lepiej się do tego nada narzędzie do backupu, bo GIT nie zrobi ci backupu, chyba
    że przy okazji jeszcze
    zrobisz push zmian na serwer na drugim końcu świata

    AdamK

  • 5. Data: 2013-01-08 14:17:17
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jan 8, 12:31 pm, boryspower <b...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Ostatnio postanowiłem zaprzyjaźnić się z GITem... od razu uderzyła mnie jego
    "manualność" - dlaczego wszystkie zmiany muszę "uploadować" ręcznie?

    Po to, żeby przypadkiem nie uploadować błędnego lub niekompletnego
    kodu na przykład.

  • 6. Data: 2013-01-08 14:42:44
    Od: boryspower <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2013 14:03:54 UTC+1 użytkownik Adam Klobukowski napisał:
    > To lepiej się do tego nada narzędzie do backupu, bo GIT nie zrobi ci backupu, chyba
    że przy okazji jeszcze

    > zrobisz push zmian na serwer na drugim końcu świata

    To jest jedna z opcji - dlatego pytałem o narzędzie do przechowywania plików w
    różnych wersjach a nie o przystosowanie GITa do tego zadania :)

    Pozdrawiam!

  • 7. Data: 2013-01-08 15:44:28
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 08.01.2013 14:42, boryspower wrote:

    > To jest jedna z opcji - dlatego pytałem o narzędzie do przechowywania plików w
    różnych wersjach a nie o przystosowanie GITa do tego zadania :)

    Ale got do tego się całkiem nieźle nadaje - bindujesz albo pod
    :w/ctrl+s/etc albo pod CRONa (czy tam harmonogram zadań) git commit -a
    && git push i sprawa załatwiona. Tylko imo to jest dość nieprzydatne
    rozwiązanie.

    Michoo

  • 8. Data: 2013-01-08 15:47:46
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2013-01-08, Michoo <m...@v...pl> wrote:

> [...]
    >:w/ctrl+s/etc albo pod CRONa (czy tam harmonogram zadań) git commit -a
    > && git push i sprawa załatwiona. Tylko imo to jest dość nieprzydatne

    Trudno się dziwić że nieeleganckie. Dropbox jest przewidziany do
    replikacji, a git to system kontroli wersji. Różne zadania, różne cele,
    różne sposoby działania i różne możliwości. Spróbuj w Dropboksie wrócić
    do wersji pliku sprzed trzech lat.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 9. Data: 2013-01-08 15:51:50
    Od: boryspower <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2013 15:47:46 UTC+1 użytkownik Stachu 'Dozzie' K. napisał:
> [...]
    >
    > replikacji, a git to system kontroli wersji. Różne zadania, różne cele,
    >
    > różne sposoby działania i różne możliwości. Spróbuj w Dropboksie wrócić

    Stanisławie, nie zrozumiałeś mnie :) Z Dropboxa chciałbym mieć funkcję automatycznej
    synchronizacji + "wersjowanie" z GITa i pytam, czy takie narzędzie już istnieje...

    Pozdrawiam!

  • 10. Data: 2013-01-08 16:12:00
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    napisał:

    > Stanisławie, nie zrozumiałeś mnie :) Z Dropboxa chciałbym mieć funkcję
    > automatycznej synchronizacji + "wersjowanie" z GITa i pytam, czy takie
    > narzędzie już istnieje...

    A ty nie zrozumiałeś idei kontroli wersji. To "wersjonowanie" ciągnie za
    trochę metadanych, które nijak się nie mieszczą w procesie replikacji:
    branche, tagi i komentarze do commitów. Dodatkowo jeszcze w gicie nie ma
    zawsze działającej strategii rozwiązywania konfliktów (i być takiej nie
    może, bo wybór zależy od sytuacji), a w Dropboksie zdaje się jest
    "późniejszy ma pierwszeństwo".

    To są narzędzia służące do różnych rzeczy, mające cechy, które ze sobą
    nie są w żaden sposób kompatybilne. Szukaj innego rozwiązania albo zmień
    model pracy.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot