    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Programowanie a system operacyjny
    Date: Tue, 8 Jan 2013 23:43:04 +0000 (UTC)

    On 2013-01-08, Marcin Biegan <a...@u...lama.net.pl> wrote:

    > http://www.jetbrains.com/idea/features/index.html (nie używam, ale mają
    >
    > Gdybym miał wybierać, to chyba głównie:
    > - automatyczny refactoring

    Chciałeś powiedzieć: "automatyczna zmiana nazw funkcji, zmiennych
    i typów danych". Z refaktoryzacją to ma tyle wspólnego, co sprężyna
    z amortyzatorem.

    Nie zadziała dla wszystkich języków, których używam (sh? GNU make?
    LaTeX? cfengine? Template::Toolkit?), więc i tak muszę sobie radzić
    inaczej. Po co mi w takim razie dwie strategie zmianę identyfikatorów?

    > - context-aware http://en.wikipedia.org/wiki/Content_assist

    Czyli uzupełnianie nazw funkcji/metod i zmiennych/pól. Super.
    Rzeczywiście mi się to przydaje tylko na zajęciach z wyklikiwania
    webaplikacji pod ASP.NET, a i to tylko do tego, żebym się jak najdalej
    trzymał od .NET.

    > - spójne zachowanie i wygląd dla narzędzi do różnych rzeczy (od edycji kodu do
    > przeglądania bazy danych)

    Bazę danych nie tylko przeglądam, ale też filtruję (i niekoniecznie SQL
    jest wtedy najwygodniejszy), a potem zapisuję do pliku, który jest
    używany przez inne programy. Sama klikana tabelka to naprawdę kiepski
    argument. Lepiej mi się sprawdza klient z wiersza poleceń albo
    recs-fromdb z modułu App::RecordStream.

    > Dlaczego? Przecież lepiej nie stukać w klawiaturę, jeżeli może to za Ciebie
    > zrobić automat...

    Pff. I to ma być taki killer-ficzer? Coś, co z niezłym przybliżeniem
    emuluję sobie powtarzaniem rozpoczętego słowa w edytorze (^P/^N w Vimie)?

    > Bo IDE trzeba dobierać do języka/środowiska w jakim się pracuje.

    Super. I mam się przełączać między ośmioma różnymi IDE z różnymi
    komendami, różnym układem opcji i różnymi kruczkami, do których się
    muszę przyzwyczajać?

    A jak w ogóle nie ma IDE do danego języka (np. cfengine czy Puppet)?

    > Nie twierdzę,
    > że każdy język ma IDE warte używania, ale nie wyobrażam sobie pisania w Javie w
    > vimie (chociaż ucząc się języka używałem właśnie vima).

    To masz słabą wyobraźnię. Naprawdę, oprócz debuggera (bez którego i tak
    nawykłem sobie radzić przy innych okolicznościach i którego interfejs
    i tak się nie nadaje do większych systemów z dużą liczbą wątków)
    i uzupełniania nazw metod (którego niezłą emulację Vim zapewnia), co
    takiego dodaje IDE, żeby był sens używania go w Javie?

    A próbowałeś kiedyś ustawiać system budowania tak, żeby u kolegi z innym
    IDE (czy choćby innym układem katalogów) pracował w taki sam sposób,
    żeby nie trzeba było utrzymywać konfiguracji dwóch różnych systemów
    budowania?

    > Nie wiem jak wygląda status wiodących IDE dla ruby czy perl, ale dla Javy czy
    > C++ to raczej jest sporo powodów "za".

    No to podaj, ja czekam. Na razie wymieniłeś rzeczy, bez których i tak
    muszę się obejść w innych okolicach, a nie są tak zajebifakenstyczne,
    żebym specjalnie dla nich się przyzwyczajał choćby do tej jednej
    funkcji. Ja naprawdę piszę w kilku różnych językach, niekiedy w ciągu
    jednej godziny. To nie jest taki wymysł.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot