  • Data: 2009-08-11 07:38:58
    Temat: Re: Programista C/C++
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    A.L. wrote:

    > Dlatego ze "widelki" sa tylko w komunie i "zaawansowanym socjalizmie".
    > W kapitalizmie pracownik ocenai siebie na tyle ile jest wart wedle
    > wlasnej oceny, a firma ocenie jego umiejetnosci wdle swojej oceny.
    > Jezeli obie wysokie strony sie dogadaja to jest zgoda i firma
    > zatrudnia kandydaya. A jak nie, to nie.

    Jasne, że firma w ogłoszeniu nie będzie podawała polityki płac. Chodzi
    o to, żeby po przeczytaniu ogłoszenia nie tracić czasu (obu stron),
    w sytuacji, gdy moja własna ocena to X, a firma oferuje w okolicach X/2.
    Do tego, gdy zobaczę, że ludzi z moimi kwalifikacjami zatrudniają raczej
    za X/2 niż X, to pewnie obniżę swoje wymagania do bardziej racjonalnego
    poziomu - będę miał większą szansę znaleźć pracę i pracodawcy będą mieli
    szansę szybciej znaleźć pracownika.

    > I znow loco USA: pensje pracownikow sa scisle tajne, a wedle paragrafu
    > ktory mam w umowie, ujawnienie moich dochodow innym pracownikom moze
    > byc powodem do natychmisatowego zwolnienia

    Rozumiem racje pracodawcy, ale dla mnie jest to słaba polityka,
    przypominająca jako żywo "security by obscurity" - w końcu i tak
    wypłynie w ten czy inny sposób informacja, że Nowak zarabia około X.
    Wtedy Kowalski (zakładam zbliżone kompetencje) zarabiający X/2 pójdzie
    po podwyżkę. Ale najprawdopodobniej pójdzie do konkurencji, bo
    wynegocjować powyżki o 120% nie będzie mu się chciało. Nie mówiąc o tym,
    jak tego typu infomacja wpływa na wzajemne stosunki
    pracownik-pracodawca.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net