  • Data: 2009-08-11 13:20:26
    Temat: Re: Programista C/C++
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    A.L. wrote:

    > Jak?..

    Obok sprawa się wyjaśniła - w USA może nie (takie zwyczaje, stąd
    pewnie pytanie "Jak?"), w Polsce "towarzysko" można się dowiedzieć
    w przybliżeniu. Taki zwyczaj.

    > Pojdzie. Podwyzke negocjuje sie tutaj tylko wtedy gdy sie ma ze 3
    > oferty pracy od innych firm.

    Nawet, jeśli te oferty będą opiewały na X/2 + 10%? Ale OK - może takie
    zwyczaje...

    > "Oferty pracy" a nie informacje o
    > otwarciach. Ale rynek ma to do siebie ze jakos magicznei dziala tak ze
    > jak Kowalski w jednej firmie zarabia X/2, to trudno mu bedzie znalezc
    > firme w ktorej bedzie zarabial X. Chybz ze ma jakies nadzwyczajne
    > umiejetnosci nei docenione w pierwszej firmie

    Co oznacza tyle, że przepływ informacji o wynagrodzeniach jednak jest.
    Przy pełnej blokadzie informacyjnej takie sytuacje byłyby nagminne.

    Albo jeszcze inaczej - rotacja pracowników jest tak duża, że często
    mogą "testować" pracodawców rzucając podczas rekrutacji metodą prób
    i błędów różnymi wartościami. W ten sposób też mogą się pośrednio
    dowiedzieć, czy są wyceniani przez rynek na X czy X/2.

    > Stosunki, z tego co obserwuje od 20 lat, sa bardzo dobre

    Co znaczy tylko tyle, że jednak jakiś sposób, żeby pracownicy
    dowiedzieli się o średnich wynagrodzeniach istnieje. Oraz istnieje
    mechanizm, który wyrównuje te wynagrodzenia (co z resztą napisałeś
    wyżej).

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net