    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Profil aluminiowy - szukam
    Date: Tue, 10 Jul 2012 00:05:02 +0200

    > Irku, ale nm to nie problem. Zobacz na karte pamieci - 16GB upchniete w
    > 1 cm^2, to jakie wymiary ma 1 bit ?
    > I jakos to zrobili, i kto wie czy nie na srubach :-)

    Ależ jest, wiesz przeca że oni to na 4m^2 wpierwej zrobili, później
    tylko "optyka" ;)
    A pozycjonowanie, no cóż, nie muszą bezwzględnie. Nie znam się, ale
    zapewne mają jakieś markery na strukturach, coby trafić.

    > Bo z paroma um to mechanika w ogole nie ma problemu - zobacz jak
    > mikrometr zrobiony :-)
    > Albo taki wzor dokladnosci dla mechanika - czujnik zegarowy :-)

    Ale mikrometr możesz przeciągnąć o kilka um bez żadnego problemu, a jak
    nim strzelisz (mam na myśli z rozpędu dokręcisz, a nie o stół) to i
    0.1mm dasz radę :) A zobacz jaki jest masywny przy swoich małych w końcu
    wymiarach (załóżmy zakres 0-25).

    > A tak swoja droga - interferometr astronomiczny, taki
    > http://www2.lowell.edu/npoi/what_is_it/tour/tour.php

    Jeżuu... nie doczekałem...

    Mam gdzieś film z pomiarów na poziomie nm właśnie interferencją.
    Ślicznie działało, ale wynik jednak trochę latał. Poprosiłem o FFT i
    dowiedziałem się, że problemem może być np: wentylacja na hali...
    pojawiał się prążek chyba na 300Hz (wentylator?).
    Nie pamiętam dokładnie, ale jakaś uczelnia na Automatikonie prezentowała
    na swoim stoisku. Dawno - z 4-5 lat temu chyba. Mam szukać?

    Miłego.
    Irek.N.