  • Data: 2012-07-10 15:32:25
    Temat: Re: Profil aluminiowy - szukam
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > Magia liczb.
    > Producenci się prześcigają w podawaniu dokładnosci
    > POZYCJONOWANIA do ułamków mikronów
    > co z dokładnością obróbki niewiele ma wspólnego.

    Oj tak, zdecydowanie.

    > Tak więc jeśli powierzchnie bazujące są wykonywane na frezarce,
    > to na pewno nie z mikronowymi dokładnościami.

    Wiesz, aż tak źle nie jest. Miałem geometrię robioną na swojej - dla
    sprawdzenia. Nie byłem w stanie znaleźć żadnej odchyłki w płaszczyźnie
    XY na długości 300mm*. Mocno mnie to zdziwiło, gdyż sam trójkąt wzorcowy
    powinien coś pokazać - chyba że się ładnie skompensowało z maszyną ;)
    Bardzo dużo zależy też od posadowienia maszyny. Po wypoziomowaniu na
    długości stołu (ponad 1m) mam 15um różnicy - tj. miałem jak ze 3 lata
    temu sprawdzałem, teraz nie mam pojęcia, może lepiej nie wiedzieć? ;)

    To zresztą i tak rząd wielkości dokładniej niż wychodzi z frezowania
    "katalogowymi danymi".

    Miłego.
    Irek.N.
    * takiej długości był kamień, czujnikiem z działką 1um.