-
Data: 2014-05-11 01:16:24
Temat: Re: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sun, 11 May 2014 00:21:47 +0200, Dariusz K. Ładziak wrote:
>> Drugi w kolejce elektryk po zostawieniu samochodu na diagnozę, bez
>> uzgodnienia ze mną wymienił regulator napięcia (po raz kolejny),
>> przetoczył komutator (żeby było mu lepiej) i pomalował uzwojenie
>> alternatora lakierem (?).
>
> Alternator nie ma komutatora... To tak w kwestii formalnej.
Racja, pierścienie ślizgowe. W sumie to powtarzam po moich
"specjalistach" Eh.
> A diody obwodu wzbudzania (czasem to osobny prostownik, czasem po prostu
> wzbudzenie idzie z prostownika głównego) to łaskawie ktoś sprawdził?
Szczerze w to wątpię. Tylko jeden z elektryków badał altka na stanowisku
testowym. Raczej nic nie sprawdzał, skoro zabrał się za
wymianę regulatora i przetoczenie pierścieni - bez pytania co było
robione wcześniej.
Nie widział nowego regulatora na ufajdanym starym altku? Jakoś mi się nie
chce wierzyć :( Pewnie szukał jelonka do skasowania. Jeszcze przez
telefon opowiadał, że "trochę" poprawił problem, bo przegazować trzeba
mniej. Jak przy odbiorze podłączyłem własny multimetr to nieco zdębiał.
Ręce opadają.
> Bo
> jak prostownik trafiony to żadna zmiana regulatora nie pomoże. I to
> napięcie 14.2 V mi się nie bardzo podoba - powinno być raczej pod 14.5 V
> przy pracującym silniku.
To 14,2V jest przy włączonych światłach i nawiewie jak silnik pracuje na
luzie. Myślę, że nie jest źle. Podczas normalnej jazdy spokojnie dobija
do 14,4V.
> O - zaczynasz kombinować lepiej od tych, pożal się Boże, "elektryków".
> Na początek mostek trzeba przejechać jakimś przyrządem pomiarowym i
> sprawdzić czy diody nadal diodami są. Dopiero potem lecieć do sklepu -
> po co kolejna forsę bez sensu może wydawać?
Problem w tym, że nie mam warunków tego zrobić. Nie dysponuję kanałem
koniecznym przy demontażu alternatora. Mogę co najwyżej jechać do
któregoś z tych asów i zlecić wymianę mostka jeśli okaże się, że może
być winny problemów.
Tomek
TOmek
Następne wpisy z tego wątku
- 11.05.14 02:06 k...@g...com
- 11.05.14 11:43 J.F.
- 11.05.14 11:46 Tomasz Stiller
- 11.05.14 12:12 k...@g...com
- 11.05.14 12:14 k...@g...com
- 11.05.14 13:14 Tomasz Stiller
- 11.05.14 15:19 J.F.
- 11.05.14 22:31 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO