-
Data: 2014-05-11 01:16:24
Temat: Re: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sun, 11 May 2014 00:21:47 +0200, Dariusz K. Ładziak wrote:
>> Drugi w kolejce elektryk po zostawieniu samochodu na diagnozę, bez
>> uzgodnienia ze mną wymienił regulator napięcia (po raz kolejny),
>> przetoczył komutator (żeby było mu lepiej) i pomalował uzwojenie
>> alternatora lakierem (?).
>
> Alternator nie ma komutatora... To tak w kwestii formalnej.
Racja, pierścienie ślizgowe. W sumie to powtarzam po moich
"specjalistach" Eh.
> A diody obwodu wzbudzania (czasem to osobny prostownik, czasem po prostu
> wzbudzenie idzie z prostownika głównego) to łaskawie ktoś sprawdził?
Szczerze w to wątpię. Tylko jeden z elektryków badał altka na stanowisku
testowym. Raczej nic nie sprawdzał, skoro zabrał się za
wymianę regulatora i przetoczenie pierścieni - bez pytania co było
robione wcześniej.
Nie widział nowego regulatora na ufajdanym starym altku? Jakoś mi się nie
chce wierzyć :( Pewnie szukał jelonka do skasowania. Jeszcze przez
telefon opowiadał, że "trochę" poprawił problem, bo przegazować trzeba
mniej. Jak przy odbiorze podłączyłem własny multimetr to nieco zdębiał.
Ręce opadają.
> Bo
> jak prostownik trafiony to żadna zmiana regulatora nie pomoże. I to
> napięcie 14.2 V mi się nie bardzo podoba - powinno być raczej pod 14.5 V
> przy pracującym silniku.
To 14,2V jest przy włączonych światłach i nawiewie jak silnik pracuje na
luzie. Myślę, że nie jest źle. Podczas normalnej jazdy spokojnie dobija
do 14,4V.
> O - zaczynasz kombinować lepiej od tych, pożal się Boże, "elektryków".
> Na początek mostek trzeba przejechać jakimś przyrządem pomiarowym i
> sprawdzić czy diody nadal diodami są. Dopiero potem lecieć do sklepu -
> po co kolejna forsę bez sensu może wydawać?
Problem w tym, że nie mam warunków tego zrobić. Nie dysponuję kanałem
koniecznym przy demontażu alternatora. Mogę co najwyżej jechać do
któregoś z tych asów i zlecić wymianę mostka jeśli okaże się, że może
być winny problemów.
Tomek
TOmek
Następne wpisy z tego wątku
- 11.05.14 02:06 k...@g...com
- 11.05.14 11:43 J.F.
- 11.05.14 11:46 Tomasz Stiller
- 11.05.14 12:12 k...@g...com
- 11.05.14 12:14 k...@g...com
- 11.05.14 13:14 Tomasz Stiller
- 11.05.14 15:19 J.F.
- 11.05.14 22:31 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem