eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika › Re: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
  • Data: 2014-05-11 11:43:14
    Temat: Re: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sat, 10 May 2014 17:06:10 -0700 (PDT), k...@g...com
    > W dniu niedziela, 11 maja 2014 01:04:14 UTC+2 użytkownik Tomasz Stiller napisał:
    >>> Jak sam widzisz - kup nowy/regenerowany alternator, wymien, a potem
    >>> mozesz sie doktoryzowac na starym.
    >>
    >> W ostateczności tak zrobię, ale nie lubię takich błahych problemów bez
    >> odpowiedzi - przecież to powinien być banał dla ludzi, którzy siedzą w
    >> elektryce samochodowej. Dlaczego elektrycy sobie z taką pierdołą nie
    >> radzą?
    >
    > Bo to elektrycy z przyuczenia.

    Bywa. Ale sa tez ustarki trudne do wykrycia, a elektryk nie ma czasu
    szukac - on musi te 300zl dziennie zarobic, lepiej 500.

    > Usterka jaką opisujesz była opisana
    > w fabrycznej instrukcji naprawa alternatora od Poloneza. Z
    > adnotacją że jak brakuje mostka pomocniczego w magazynie to można
    > zostawić ale trzeba klienta uprzedzić o konieczności przygazowania.
    > Jak załapie po przygazowaniu to do wyłączenia silnika jest w
    > porządku.

    Ale co ma zalapac ? Prad wzbudzenia plynie wtedy przez lampke ... i
    nie gasnie.

    > Teraz chyba wszystkie alternatory mają mostki pomocnicze
    > to przez analogię do Poldka tam trzeba szukać usterki. Oczywiście
    > mogą być i inne elementy alternatora uszkodzone. Nie spotkałem się
    > z sytuacją żeby trzeba było lakierować jakieś uzwojenia w
    > alternatorze. Poza tym to niewykonalne bez specjalnych urządzeń
    > typu pompa próżniowa albo piec do wygrzewania lakieru. Po coś

    Malarze mieszkanie tez ci pakuja do pieca prozniowego ?
    Sa rozne lakiery.

    > lakierował. Może dlatego że uzwojenie się z jakiś powodów
    > przegrzało i izolacja zaczęła złazić. Nie jest wykluczone że
    > przegrzane uzwojenia mają skróty. Ale żeby to sprawdzić potrzebny
    > jest miernik zwartych zwojów. Jak uzwojenie wirnika będzie miało
    > skróty to szczotki i pierścienie będą się szybo zużywały bo będzie
    > mocno iskrzyło.

    Nie jestes elektrykiem z przyuczenia ?
    Tam jest pole prawie stale.

    > Ja bym w sytuacji kiedy miedziane pierścienie są
    > coś nie teges nie toczył tylko wymienił wirnik. Prościej i taniej
    > będzie kupić używany alternator. Trzeba w nim wymienić łożyska i
    > się modlić żeby był dobry.

    Albo regenerowany przez fachowcow, ktorzy sprawdzili po robocie.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: