eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika › Re: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net!eu.feeder.erje.net
    !eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.eternal-september.org!
    .POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
    Date: Sat, 10 May 2014 23:16:24 +0000 (UTC)
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 47
    Message-ID: <lkmc08$82f$6@dont-email.me>
    References: <lkklcg$b6b$1@dont-email.me> <536ea67d$0$2226$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 10 May 2014 23:16:24 +0000 (UTC)
    Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
    posting-host="18a89ba1a4fe57877431e56119fabf4a"; logging-data="8271";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+Vdq0HlEPbWKscR+ybD+WT"
    User-Agent: Pan/0.139 (Sexual Chocolate; GIT bf56508 git://git.gnome.org/pan2)
    Cancel-Lock: sha1:iKwE4qGMo17fZN3YTm63hxFLATU=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2532572
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 11 May 2014 00:21:47 +0200, Dariusz K. Ładziak wrote:
    >> Drugi w kolejce elektryk po zostawieniu samochodu na diagnozę, bez
    >> uzgodnienia ze mną wymienił regulator napięcia (po raz kolejny),
    >> przetoczył komutator (żeby było mu lepiej) i pomalował uzwojenie
    >> alternatora lakierem (?).
    >
    > Alternator nie ma komutatora... To tak w kwestii formalnej.

    Racja, pierścienie ślizgowe. W sumie to powtarzam po moich
    "specjalistach" Eh.

    > A diody obwodu wzbudzania (czasem to osobny prostownik, czasem po prostu
    > wzbudzenie idzie z prostownika głównego) to łaskawie ktoś sprawdził?

    Szczerze w to wątpię. Tylko jeden z elektryków badał altka na stanowisku
    testowym. Raczej nic nie sprawdzał, skoro zabrał się za
    wymianę regulatora i przetoczenie pierścieni - bez pytania co było
    robione wcześniej.

    Nie widział nowego regulatora na ufajdanym starym altku? Jakoś mi się nie
    chce wierzyć :( Pewnie szukał jelonka do skasowania. Jeszcze przez
    telefon opowiadał, że "trochę" poprawił problem, bo przegazować trzeba
    mniej. Jak przy odbiorze podłączyłem własny multimetr to nieco zdębiał.
    Ręce opadają.

    > Bo
    > jak prostownik trafiony to żadna zmiana regulatora nie pomoże. I to
    > napięcie 14.2 V mi się nie bardzo podoba - powinno być raczej pod 14.5 V
    > przy pracującym silniku.

    To 14,2V jest przy włączonych światłach i nawiewie jak silnik pracuje na
    luzie. Myślę, że nie jest źle. Podczas normalnej jazdy spokojnie dobija
    do 14,4V.

    > O - zaczynasz kombinować lepiej od tych, pożal się Boże, "elektryków".
    > Na początek mostek trzeba przejechać jakimś przyrządem pomiarowym i
    > sprawdzić czy diody nadal diodami są. Dopiero potem lecieć do sklepu -
    > po co kolejna forsę bez sensu może wydawać?

    Problem w tym, że nie mam warunków tego zrobić. Nie dysponuję kanałem
    koniecznym przy demontażu alternatora. Mogę co najwyżej jechać do
    któregoś z tych asów i zlecić wymianę mostka jeśli okaże się, że może
    być winny problemów.

    Tomek

    TOmek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: