  • Data: 2013-01-28 12:37:34
    Temat: Re: Problemy z SSD
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2013-01-28, o godz. 09:09:38
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Tak z ciekawości: ile już działa, jaki i co na nim masz?

    Obecny (Samsung 830) ~4 miesiące. Poprzedni (Intel 320) w poprzednim
    laptopie jakieś półtora roku. Mam na nim 4 systemy: Ubuntu 12.04,
    Win2k, WinXP i Win7. Głównie pracuje na Ubuntu. Już kiedyś pisałem że
    zdarzają się dni po kilkanaście restartów i zmiany systemu. Niestety
    wiele urządzeń ma GUI działające tylko z konkretna wersją IE - np.
    wiele rejestratorów wideo czy np. switche Linksys (by Cisco chyba
    jeszcze). Wirtualizacja nie za bardzo pomaga - pojawiają się problemy
    głównie z obsługa interfejsów sieciowych. Na dysku SSD mam systemy i
    narzędzia. Dane "wrażliwe" siedzą na drugim dysku HDD w miejscu napędu
    DVD.

    > Też się zastanawiam do serwera, żeby w razie restartu szybciej
    > wstawał, ale musiałby tak ze dwa lata pochodzić jako źródło systemu
    > (swap, log i tmp oczywiście gdzie indziej).

    IMHO do serwera akurat nie ma sensu - zwłaszcza jako systemowy. U mnie w
    serwerze domowym siedzi jako systemowy dysk moduł DOM (Disk On Module)
    o pojemności 4GB produkcji Transcenda na złączu IDE. Na dane mam
    klasyczne dyski SSD. Takie moduły pracują u mnie np. w różnego rodzaju
    urządzeniach opartych na starych PC-tach po 5-6 lat. Parę kompów
    robiących za HotSpot-y za pomocą Mikrotika mam tak postawione.

    Zdrówko