  • 51. Data: 2014-03-02 17:27:13
    Temat: Re: Problem z ostrością
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-03-02 10:40, XX YY pisze:

    > ostrosc i przenoszenie kontrastu nie porywaja.

    Ale nie możesz zaprzeczyć, ze jest dużo lepiej niż w przypadku zdjęć
    wykonanych przez wątkowórcę? Czyli blur na jego zdjęciach nie jest
    konsekwencją zerowych nastaw wywoływarki RAW, jak sugerowałeś, lecz
    wyłącznie sprzętu.

    > tez mam takiego zwierzaka w domu , tylko ta czarna bestia nie dala sie wyprowadzic
    na zewnatrz wiec podobny kadr

    > calosc :
    >
    > http://spherapan.vot.pl/IMG_0352-2.JPG

    Faktycznie bestia, nie żartowałeś :-)

    > http://spherapan.vot.pl/IMG_0352.JPG
    >

    > jednak jest ostrzej.

    No ale nie o to chodziło, że można ostrzej. Pokazałem, że pierwsze z
    brzegu zdjęcie wykonane w nieoptymalnych warunkach może być dużo
    bardziej ostre niż w/w autora. Mam jeszcze bardziej ostre w RAW bez
    wyostrzania lecz nie chciało mi się szukać bo nie o to chodzi w dyskusji.

    Marek

  • 52. Data: 2014-03-02 17:50:25
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Sonntag, 2. März 2014 17:27:13 UTC+1 schrieb Marek:

> [...]
    >
    > bardziej ostre niż w/w autora. Mam jeszcze bardziej ostre w RAW bez
    >
    > wyostrzania lecz nie chciało mi się szukać bo nie o to chodzi w dyskusji.

    a to zle zrozumialem.
    myslalem , ze masz na mysli , ze t zdjecie jest rtzykladem dobrej ostrosci.

    zgoda , te zdjecia przykladowe nawet przy nastawie zerowej winny byc lepsze.
    juz wszyscy doszli do wniosku ze cos nie tak - i to bardzo.

  • 53. Data: 2014-03-03 08:58:39
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > bardziej ostre niż w/w autora. Mam jeszcze bardziej ostre w RAW bez
    >
    > wyostrzania lecz nie chciało mi się szukać bo nie o to chodzi w dyskusji.

    a to zle zrozumialem.
    myslalem , ze masz na mysli , ze to zdjecie kota jest przykladem dobrej ostrosci.

    zgoda , te zdjecia przykladowe osiedla nawet przy nastawie zerowej winny byc lepsze.

    juz wszyscy doszli do wniosku, ze cos nie tak - i to bardzo.

  • 54. Data: 2014-03-04 18:04:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    XX YY <f...@g...com> writes:

    > nie jest tak.
    >
    > obiektywy rectilinearne ( nasze ) ostrza w plaszczyznie.

    To jest szczególny przypadek wycinka sfery (o nieskończenie wielkim
    promieniu), ale nie jestem pewien czy tak jest w rzeczywistości, albo
    raczej jaka jest różnica w stosunku do ideału w przypadku konkretnych
    szkieł.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 55. Data: 2014-03-04 18:25:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <p...@s...com> writes:

    > http://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7RUdXckRh
    a3JiYXM/edit?usp=sharing

    > To zdjęcie jest wykonane przez Sony A77, obiektyw Tamron 70-300 USD,
    > ogniskowa 90mm, f 4.5, czas 1/80. Zdjęcie zrobione z ręki ze
    > stabilizacją, która sama z siebie wnosi lekkiego blura (szczególnie na
    > długich ogniskowych) i wybrana przesłona nie jest najostrzejsza dla
    > tego obiektywu. Zdjęcie wywołane za pomocą ACR z zerowymi nastawami, a
    > w szczególności z zerowym mikrowyostrzaniem. Uważam, że jest ostre i
    > tylko na upartego można je wyostrzać bardziej. Gdybym zrobił je ze
    > statywem, bez stabilizacji z f 6.8+, to byłaby absolutna brzytwa.
    > Każdy piksel obrazu wymuskany.

    Tak sobie IMHO. I weź pod uwagę, że to jest 1680x1469 (chyba że coś źle
    kliknąłem). Właściwie to w którym miejscu ono jest ostre?

    (Mam takie lekkie zboczenie nt. ostrości, bo czasem potrzebuję podobnych
    zdjęć "pół-makro" (technicznych) i na takim niczego bym nie widział).

    BTW robiłem podobne zdjęcia Tamronem 70-300 (nie pamiętam którym
    dokładnie) i były znacznie ostrzejsze, chociaż też nie powalały.
    Może moje obiekty, albo np. aparat/lustro były bardziej nieruchome.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 56. Data: 2014-03-04 18:29:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <p...@s...com> writes:

> [...]
    > wykonanych przez wątkowórcę? Czyli blur na jego zdjęciach nie jest
    > konsekwencją zerowych nastaw wywoływarki RAW, jak sugerowałeś, lecz

    Eee tam, ja myślę że albo aparat nie był stabilny (jeszcze raz przypomnę
    o lustrze), albo ostrość była źle ustawiona. Nie mam teraz czasu
    oglądać, ale chyba to pierwsze (widoczne było przesunięcie chyba).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 57. Data: 2014-03-05 04:06:54
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 20.02.2014 20:50, anacron pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam pewien problem z ostrością w swojej zabawce. Zdjęcia jak dla mnie
    > nie są dość ostre jakie być powinny, szczególnie, że robione są ze
    > statywu. Aparat niby ostrość łapie, niby na wyświetlaczu aparatu wydaje
    > się ok, ale jednak ok chyba nie jest.
    >
    > https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1/
    71470_625288974186767_445884000_n.jpg
    > [ http://tinyurl.com/pa3pale ]
    >
    > Pacjent Sony DSLR-200 + kit (18-70/3.5-5.6), powyższe AF/18/F5.6/4s
    > Czy ta zabawka lepiej nie potrafi, czy ja nie potrafię? :)

    Te zdjęcia również wykonane tym aparatem

    http://500px.com/photo/62853991
    http://500px.com/photo/62844901

    Aby więcej próbek było :)

    --
    anacron
    aba/

  • 58. Data: 2014-03-05 13:25:11
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Tuesday, March 4, 2014 10:06:54 PM UTC-5, anacron wrote:

    71470_625288974186767_445884000_n.jpg

    > Te zdjęcia również wykonane tym aparatem
    >

    > http://500px.com/photo/62853991
    >
    > http://500px.com/photo/62844901
    >

    > Aby więcej próbek było :)

    "Most on Vistula river in Wloclawek"
    hehehe
    To podobnie jak bylo z lecacym golym konduktorem wzdluz torow.
    Sprawdz biedaczku, jak jest most po angielsku albo sprawdz co znzczy most w
    angielskim.

    Slon

  • 59. Data: 2014-03-05 14:35:29
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-03-01 17:43, XX YY pisze:

    > Ostrosc w obrazie cyfrowym jest wyliczana , jeszcze przed zapisem obrazu do RAW.

    Trudno się zgodzić.
    RAW to jest zapis wartości odczytanej z każdej komórki matrycy z osobna, bez żadnego
    dodatkowego przetwarzania.
    No - pomijając fakt, że niektóre aparaty "oszukują" już na tym etapie - ale to jest
    nadal raczej wyjątek,
    a nie reguła. Historyczne (do niedawna) raw oznaczał waśnie "raw" - gołe dane.

    > takie sa rawy - nie do konca wyostrzone.

    Mówienie o ostrości RAW jest bez sensu - bo RAW jako taki, to jeszcze *nie jest
    obraz*
    (w przeciwieństwie do np jpg czy tiff - które są obrazem, czy raczej jego
    standardowym zapisem,
    gdyż te formaty określa precyzyjnie, jaką wartość powinien mieć każdy piksel
    fizycznej prezentacji).

    Można mówić o tych cechach RAW, które da obiektywnie określić, np. maksymalna
    rozdzielczość,
    jaką *da się uzyskać* z niego uzyskać przy jego konkretnej (optymalnej) obróbce. Ale
    rozdzielczość
    to jeszcze nie ostrość - ostrość to trudnowymierne wrażenie, które wywołuje dopiero
    obraz wynikowy.

  • 60. Data: 2014-03-05 14:41:11
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-03-05 04:06, anacron pisze:

    > Te zdjęcia również wykonane tym aparatem

    Ty lepiej zrób ten test front/back focusa