eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnikaRe: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
  • Data: 2012-12-15 09:58:48
    Temat: Re: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-12-15 01:08, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Thu, 13 Dec 2012 20:10:38 +0100, uPemek napisał(a):
    >
    >> Cześć,
    >>
    >> Jestem użytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety sporą
    >> wadę, a mianowicie bardzo długi czas rozgrzewania się silnika. Termostat
    >> jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko również. Czy ktoś miałby może
    >> jakieś sugestię co jeszcze sprawdzić? Lub może co jest bolączką tych
    >> silników?
    >
    > Sprawdź jednak ten termostat.
    >
    > Uruchom samochód na mrozie, poczekaj aż silnik zacznie się rozgrzewać i
    > sprawdź ręką temperaturę chłodnicy przy wlocie i wąż do niej prowadzący.
    > Powinny być lodowate - jeżeli będą cieplejsze (czyli jakkolwiek letnie czy
    > coś) to masz niesprawny termostat.
    >
    > Bo z mojego doświadczenia wynika że duże silniki rozgrzewają się znacznie
    > szybciej niż małe, jak rozgrzewa się powoli, to nie ma raczej innej
    > możliwości niż działająca chłodnica (czyli niedomknięty termostat).
    >
    > Potencjalnie też jest możliwość że jak masz klimę na 18C w czasie mrozu, to
    > klima uruchamia Ci się od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi
    > wentylator i wychładza Ci silnik ogrzewaniem.
    > Dla eksperymentu wyłącz nawiew w kabinie.
    >
    imho element pomijalny. Nagrzewnica nie jest aż tak duża aby skutecznie
    wychłodzić cały układ. Być może w starszych układach ogrzewania, w
    takich gdzie regulację temperatury w kabinie dokonuje się poprzez
    zamykanie zaworu na rurce z cieczą chłodzącą, to miało większe znaczenie
    (odcinało się część cieczy chłodzącej). Teraz jest tak że nagrzewnica
    zawsze jest podłączona do obiegu a regulacji dokonuje się poprzez
    zamknięcie lub otwarcie kasety.
    Pozdrawiam
    Marcin Jan

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: