eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnikaRe: Problem z bardzo d?ugim czasem rozgrzewania si? silnika
  • Data: 2012-12-16 23:20:44
    Temat: Re: Problem z bardzo d?ugim czasem rozgrzewania si? silnika
    Od: scobowski <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-12-15 13:24, uPemek pisze:
    > scobowski <s...@i...pl> naskroba?(a):
    >> W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:
    >>> Cze??,
    >>> Jestem u?ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor?
    >>> wad?, a mianowicie bardzo d?ugi czas rozgrzewania si? silnika. Termostat
    >>> jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r?wnie?. Czy kto? mia?by mo?e
    >>> jakie? sugesti? co jeszcze sprawdzi?? Lub mo?e co jest bol?czk? tych
    >>> silnik?w?
    >>> Przy obecnych temperaturach oscyluj?cych minimalnie poni?ej 0st.C silnik
    >>> osi?ga normaln? temperatur? po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
    >>> chyba jednak co? jest nie tak, tylko jak okre?li? co?
    >>> Pozdr
    >> W ?yciu nie uwierzysz: masz niesprawny (i niewa?ne, ?e nowy) termostat
    >> (zak?adaj?c, ?e przez "normalna temperatura" rozumiesz 90 stC na wska?niku
    >> temp. p?ynu ch?odz?cego, a owe 5km pokonujesz w mie?cie, w
    >> korku). Chyba, ?e one 5km robisz, wyjechawszy spod domu wprost na
    >> krajowk? i jedziesz 90km/h - wtenczas i po 12km b?dziesz mia? zimny
    >> silnik (a na pewno ch?odnic? :) )
    >
    > Jazda w korku, gdzie poprzednie auto grza?o si? po 1-1,5km w pododbnych
    > warunkach.
    >
    > PS. Stary termostat, podobnie jak nowy s? sprawne, to pewne - potrzebuj?
    > sugestii co poza najbardziej oczywistymi elementami mo?e mie? tu znaczenie.
    >
    >
    Nie ma samochodu, który po 1,5 km wolnej jazdy ma temp. roboczą, choćby
    z zamkniętym termostatem.
    Są takie, co na takim odcinku już grzeją kabinę (vel moje tico sprzed
    lat) albo seikaczento sporting, którego kiedyś miałem jako "służbowóz" ,
    ale silnik nie ma prawa mieć 90stC.

    Myślę sobie że, wiesz co? _Masz_niesprawny_termostat_ :)

    W pierwszym poście piszesz, że masz AEC?

    Miałem w życiu ABC, AAH, ACK, AEC, ABH, jak również AAN, KV (ech...),
    NG, 7A - jeśli chodzi o benzynowe audice. Jedne dłużej, inne krócej. Ale
    żaden, powtórzę: ŻADEN z nich (szczególnie V-ki) nie grzał po 1km w
    mieście. Nieco szybciej nagrzewały się pięciocylindrówki, ale -
    generalnie - w kabinie ciepło leciało zimą po circa 4-5 minutach pracy
    silnika.

    I - tak jako ciekawostka: "fabryczny" termostat OEM dla tych WSZYSTKICH
    silników :D - czyli Wahler jest na zimno "niedomknięty" albo (w
    zależności od wersji albo roku produkcji) ma w płytce dziurkę, którą
    odrobina płynu przepływa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: