eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z akumulatorem - długieRe: Problem z akumulatorem - d³ugie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Date: Mon, 06 Dec 2010 00:54:38 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 33
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <1...@n...onet.pl>
    References: <1...@k...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1291593278 526 213.180.130.18 (5 Dec 2010 23:54:38 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Dec 2010 23:54:38 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 46.112.47.33, 10.174.28.59
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12)
    Gecko/20101026 AskTbVD/3.8.0.12304 Firefox/3.6.12
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2331993
    [ ukryj nagłówki ]

    > On 5 Gru, 23:17, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
    >
    > > Bl d wynikaj cy z niewiedzy popelnile . Wielko c pr du zale y od oporno ci
    > > wewn tzrej alternatora i oporno ci wewn trznej akumulatora oraz ro nicy napi
    > > pomi dzy akumulatorem a docelowym napi ciem ustalanym przez regulator.
    >
    > Opor alternatora pominmy (nie ma wplywu na ladowanie), jesli
    > zalozeniem jest stale napiecie w instalacji (14-14.5V), to majac dany
    > opor aku mozemy wyliczyc plynacy prad - i nie ma fizycznej sily go
    > zwiekszyc nie zwiekszajac napiecia (a tego nie mozemy zrobic w
    > istalacji samochodewej, gdzie wszystkie odbiorniki mamy polaczone
    > rownolegle z akumulatorem)
    >
    > WS
    >
    > PS. ma prostownik wlasnej produkcji ;) i pod koniec ladowania jesli
    > chce miec prad ~4A to napiecie o kilka V przekracza te 14.5V - w
    > samochodzie prad ladowania spadnie praktycznie do zera w takiej
    > sytuacji...
    >
    Nie znasz się albo masz wiedzę garazową powtarzaną przez niedouczonych pseudo
    mechanikow. W wyliczeniach możesz pominąc Rw akumulatora. Możesz go potraktować
    jako gruby kabel miedziany. Opór wenętrzny alternatora ma kluczowe znaczenie. I
    jest on wyliczalny i mierzalny. Typowy wynosi poniżej 0,1 oma i jest na poziomie
    0,05 oma. Im alternator bęzdie mial większa prędkość obrotową tym ten opor
    wenętrzy bęzdie większy bo zacznie dochodzić składowa wynikajaca z impedancji.
    2,5 / 0,05 = 50. 50A da typowy i niezbyt duży alternator przy różnicy napięcia
    wynoszacej 2,5V. I jak nie ma wlazconych innych odbiornikow to wpompuje te 50A w
    akumulator. Bez wzdlędu na to czy Ci się to podoba czy nie podoba. Masz jeszcze
    jakieś pytania?

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: