-
Data: 2010-12-06 03:00:33
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> On Sun, 05 Dec 2010 16:00:32 +0100, Filip KK wrote:
> >Nie chce mi siê schodziæ do piwnicy, ¿eby zrobiæ zdjêcie
akumulatora
> >bezobs³ugowego po ³adowaniu.. Cud, ¿e nie wybuch³! Po prostu
spuch³...
> >Uwierz mi na s³owo i zamilknij!!
>
> Wierze, bo widzialem inny aku pekniety.
>
> Ale widzialem tez jak pani w markecie przechylila aku pod czytnik i z
> boku kwas pociekl.
>
> Skoro spuchl, to widac odgazowanie zatkane slabe. W obslugowych tez
> sie zdarzalo - nie bez powodu nalezalo odkrecic korki.
>
> >Tych akumulatorów siê nie ³aduje!! Nie ma takiej potrzeby!!
>
> Jak jest potrzeba to sie laduje - w koncu to akumulator, a nie jadrowa
> elektrownia z zapasem paliwa na trzy lata.
> W szczegolnosci samochod go ciagle laduje.
>
> A prostownikiem .. trzeba umiec. Akurat tych do samochodow zazwyczaj
> jakos nie trzeba, bo musza byc odporne chocby na awarie regulatora
> napiecia.
>
> J.
>
>
>
Nie trzeba umieć bo to nie te czasy. Trzeba mieć prostownik przystosowany do
ladowania nowoczesnych akumulatorów. Nie moze dać napięcia większego jak
napisali w instrukcji eksploatacji akumulatora. Z reguły nie może pzrekroczyć
15V na zaciskach akumulatora w dowolnym momencie ladowania. Ale to opisuje
instrukcja obsługi. Kiedyś akumulatory ladowało się stałym pradem. Teraz z
ograniczeniem napięcia. Mam prostonik z ograniczenien napiecia do 14,75V. On
nigdy nie naląduje akumukatora w 100 procentach. Ale i w samochodzie nie jest
naładowany nigdy w 100 procentach. 14,5V to za mało. Producenci poszli na
kompromis. Nigdy nie naladowany do pelna akumulator ale i praktycznie
bezobsługowy bo nie gazuje w takich warunkach. Gazowanie jest tak małe że
odważyli się zamknąć szczelnie. I to dziala. Ale nie dziala jak podlaczyc pod
prostownik który wymusi na akumulatorze napiecie większe niż krytyczne dla
gazowania. Tamten ciolek podlaczył hermetyczny akumulator do takiego
prostownika. I okazalo się ze siły przyrody wygrały i nie były w służbie
człowieka. Sam sobie rozjebal akumulator i na dodatek się mądruje bo wyciąga
błędne wnioski. Większość akumulatorów zalatwiaja użytkownicy. Nie przykręcą do
karoserii po ladowaniu bo śrubka albo plastik sie zgubiły. Jak wyjmą to podlaczą
pod niby prostownik. Ustawią dla 50Ah 6 A i czas 10 godzin. Napiecie wzrośnie na
zaciskach do 17V i jak to będzie akumulator nie hermetyczny to po takim zabiegu
ma 2/3 pojemności. Oczywiście ciepły zdjęty z prostownika odpali bez problemu.
Ale następnego dnia już nie bardzo. To znowu go pod zarzynarke akumulatora
podlacza. I tak po tygodniu placze jakie to kiepskie akumulatory robią i że
reklamacja jest iluzoryczna. Jakoś akumulatory pracujące w sprawnym samochodzie
i nie wyciagane do ladowania wytrzymuja kilka razy dluzej niz te zadbane i
doladowywane. Wspólczesne akumulatory nie są odporne na awarie regulatora
napięcia. Oczywiście na takie co powodują wzrost napięcia w instalacji. Zwykle z
korkami trafia szlag tak jak po podlączeniu do kiepskiego prostownika.
Hermetyczne o ile nie maja zaworow bezpieczenstwa wybuchaja. Ale zanim wybuchną
robią się jak u tego gostka, takie oble.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 06.12.10 03:16 kogutek
- 06.12.10 06:43 Krzysztof 45
- 06.12.10 00:12 Adam Płaszczyca
- 06.12.10 07:52 MarcinJM
- 06.12.10 07:58 MarcinJM
- 06.12.10 08:01 Karolek
- 06.12.10 09:49 Krzysiek Kielczewski
- 06.12.10 10:28 hamberg
- 06.12.10 10:54 Jakub Witkowski
- 06.12.10 11:11 WS
- 06.12.10 11:12 Jakub Witkowski
- 06.12.10 11:19 Jakub Witkowski
- 06.12.10 11:23 Jakub Witkowski
- 06.12.10 11:30 J.F.
- 06.12.10 11:43 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO