  • 1. Data: 2012-05-14 14:53:32
    Temat: Problem wyboru pierwszego motocykle...
    Od: Neurilon <n...@g...com>

    Witam wszystkich serdecznie:)
    Mam na imię Kuba i witam się po wielu latach przerwy w aktywności na grupie (czasami
    coś skrobałem jak byłem zapaleńcem motorowerów).
    Mam 23 lata, 175 cm, waga 75-80 kg i postanowiłem wymienić samochód na motocykl -
    główne przeznaczenie to jazda w mieście, czasami pewnie jakaś krótka wycieczka dla
    przyjemności. Moje doświadczenie to jakieś romety, simsony więc raczej można pominąć.
    Kwota jaką mogę przeznaczyć to 5000 ale odejmując kask i jakieś ciuszki to chciałbym
    się do 4000 zmieścić (jak naprawdę nie będzie szans to trochę dozbieram).

    Czytałem sporo o Hondzie CBR 125, za 4000 mogę mięć rocznik 2005-2006, niskie
    spalanie, bezawaryjny - w miarę nowy. No ale trochę to małe i słabe - dla 16 latka
    może dobre ale jak będę chciał czasami zabrać pasażerkę no to już w ogóle ciężko
    będzie.

    Myślałem też o czymś pokroju cbr 600 - wiem, że 600ccm na pierwszy motocykl to
    nienajlepszy pomysł, ale niebardzo widzę jakieś ciekawe alternatywy...
    Podobają mi się sportowe sylwetki - dlatego coś typu Suzuki GS 500 odpada (chociaż
    też sporo dobrego czytałem).
    Druga sprawa - kupując coś innego niż CBR, będzie to motocykl na pewno starszy

    Byłbym wdzięczny za wszelkie propozycje

    pozdrawiam
    neurilon

  • 2. Data: 2012-05-15 01:13:47
    Temat: Re: Problem wyboru pierwszego motocykle...
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-05-14 14:53, Neurilon pisze:
    > Byłbym wdzięczny za wszelkie propozycje

    Dozbieraj do 6000 zł na samo moto.
    Różnica ledwie dwóch kafli, a w wyborze bardzo duża.
    Kupisz starocia i nie wyjedziesz poza pierwszy winkiel w obawie, że się
    posypie i dalej nie pojedzie.

    --
    $heikh el $hah
    I am the Energizer Bunny!

  • 3. Data: 2012-05-15 09:48:17
    Od: Markowski <m...@g...com>

    On 14 Maj, 14:53, Neurilon <n...@g...com> wrote:
> [...]
    przyjemności.
    > Kwota jaką mogę przeznaczyć to 5000 ale odejmując kask i jakieś ciuszki to

    to maszynka dla singla. Jak chcesz gdzieś pojechać z dziewczyną, to
    250ccm wskazane. No, chyba że mieszkasz na nizinach, wtedy nie musisz
    sie martwić o wzniesienia, a wyprzedać w pierwszym sezonie nie
    musisz :-) A na drugi sezon możesz zdecydować, czy zmieniasz na
    większy, czy może skuter albo co innego...

    > Myślałem też o czymś pokroju cbr 600 - wiem, że 600ccm na pierwszy motocykl to
    nienajlepszy pomysł, ale niebardzo widzę jakieś ciekawe alternatywy...
    Zwłaszcza w tym budżecie. CBR600 to polularny motocykl, na pewno da
    się kupić starszy-więc-tańszy egzemplarz, ale to troszkę rosyjska
    ruletka, żeby nie kupic padaki do której przez pierwszy sezon dołożysz
    jeszcze drugie tyle.

    > Podobają mi się sportowe sylwetki - dlatego coś typu Suzuki GS 500 odpada (chociaż
    też sporo dobrego czytałem).
    Eeee, no niekoniecznie - zobacz tutaj:
    http://www.suzukicycles.org/GS-series/GS500F.shtml
    Sportowa sylwetka jest? Jest! Tylko z razji stosunkowo młodych
    roczników w twoim budżecie raczej się nie zmieści. Moja żona też się
    przy wyborze kierowała wyglądem, bardziej podobało się jej tylko
    Kawasaki Er6f, ale bała się za dużej mocy i ostatecznie wzięła GSa.

    Pozdrówki
    Markowski
    VFR800Fi, GS500f, Jawa350TS

  • 4. Data: 2012-05-15 15:54:07
    Od: Neurilon <n...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 maja 2012 09:48:17 UTC+2 użytkownik Markowski napisał:

    > CBR600 to polularny motocykl, na pewno da
    > się kupić starszy-więc-tańszy egzemplarz, ale to troszkę rosyjska
    > ruletka, żeby nie kupic padaki do której przez pierwszy sezon dołożysz
    > jeszcze drugie tyle.

    Tego się właśnie obawiam - kupić za 4k. można ale co później...

    > Eeee, no niekoniecznie - zobacz tutaj:
    http://www.suzukicycles.org/GS-series/GS500F.shtml

    No nie powiem, taka GS już mi się bardziej podoba:)
    Przeglądałem jeszcze trochę ofert z GPX600F - wyczytałem jednak o problemie z
    owiewkami (jedna duża, automatycznie łamiąca się podczas wywrotki, więc może być
    kłopotliwe na początek). Druga sprawa - tak jak z CBR, za taką cenę to znajdę rocznik
    95-96 i nie do końca będzie wiadomo co siedzi w środku...

    Ogólnie to mam mały mętlik, skłaniam się ku CBR 125 z racji dobrych opinii na temat
    bezawaryjności i dostępnych roczników w tej cenie. Na przyszły rok bym się nastawiał
    na zmianę na coś konkretnego

    Pozdrawiam
    Neurilon

  • 6. Data: 2012-05-15 17:13:57
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 15 May 2012 15:54:07 +0200, Neurilon <n...@g...com> wrote:

    [...]
    > Ogólnie to mam mały mętlik, skłaniam się ku CBR 125 z racji dobrych
    > opinii na temat bezawaryjności i dostępnych roczników w tej cenie. Na
    > przyszły rok bym się nastawiał na zmianę na coś konkretnego

    W sumie niezły plan. Na małym, lekkim motocyklu dużo prościej nauczyć
    się dobrze jeździć. Z pasażerką będzie Ci brakować mocy do przyszarżowania,
    ale i tak nie powinieneś za bardzo zapierdalać z plecaczkiem. Brak mocy
    dobrze temperuje :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    ST995i i NTV650

  • 7. Data: 2012-05-16 14:18:57
    Od: The_EaGle <t...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 maja 2012 15:54:07 UTC+2 użytkownik Neurilon napisał:

    > Ogólnie to mam mały mętlik, skłaniam się ku CBR 125 z racji dobrych opinii na
    >temat bezawaryjności i dostępnych roczników w tej cenie. Na przyszły rok bym >się
    nastawiał na zmianę na coś konkretnego

    A ja ci odradzam kupowanie obudowanego motocykla na pierwsze większe moto. Jeden raz
    się wywalisz na parkingu i będziesz kupował graty w tysiącach złotych. To że się
    wywalisz jest PEWNE. Jak się już wywalisz i naprawiasz za 30-50% wartości moto to
    później będziesz się tym bał jeździć. Nie można nauczyć się jeździć bojąc się
    wywrotki. Moim zdaniem należy się wręcz parę razy przy niewielkich prędkościach
    powypier...ać żeby wiedzieć gdzie są granicę i żeby nie bać się motocykla. Najlepsze
    do tego są motocykle enduro które dają ci obycie z permanentnymi uślizgami raz
    tylnego a raz przedniego koła. Oczywiście nie twierdzę że najlepiej abyś kupić DR'a
    czy freeraid'a ale jeżeli widzisz siebie bardziej na asfalcie niż w błocie to szukaj
    golasa albo z zabudowaną tylko górą motocykla tzw półowiewka a nie w pełną. Druga
    sprawa to prędkość, ludzie zaczynający jazdę często przesadzają z prędkością. Jazda
    motocyklem z owiewka powoduje że będziesz częściej i dłużej jeździł z prędkościami
    powyżej 140km/h które to są dość niebezpieczne szczególnie jak się nie umie dobrze
    hamować i odpowiednio składać w zakręty.

    Ja osobiście polecam ci kawasaki ER5 - to bardzo ładny klasyczny motocykl praktycznie
    bez wad (może hamulce powinny być nieco lepsze) a z twoim funduszem kupisz to moto w
    całkiem przyzwoitym stanie.

    Rafał

  • 8. Data: 2012-05-16 14:31:58
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-05-16 14:18, The_EaGle pisze:

    > To że się wywalisz jest PEWNE

    Moj ekswspolgarazowacz kupil sobie cbr 600 na pierwsze moto i przez
    pierwsze dwa sezony sie nie wysypal.

    >Moim zdaniem należy się wręcz parę razy przy niewielkich prędkościach powypier...ać
    żeby wiedzieć gdzie są granicę i żeby nie bać się motocykla.

    Jasne, ale to raczej na enduro. Bo na asfalcie nie polecam :)
    I nie demonizuj tego endurowania, permanentne uslizgi to na jakims
    wybitnie wrednym torze krosowym raczej ;>

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
    DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601

  • 9. Data: 2012-05-16 14:46:31
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 05/16/2012 02:18 PM, The_EaGle wrote:
> [...]
    raz się wywalisz na parkingu i będziesz kupował graty w tysiącach złotych.

    Uwielbiam tą miejską legendę... Jakich tysiącach złotych? Wywalałem się
    już parę razy i zawsze kończylo się na połamanych plastikach które
    mogłem kupić za pareset złotych a jak się chce tak jak mi to można
    spawać i malować i wychodzi sporo taniej. Pierdołek typu klamki,
    lusterka, ciężarki kierownicy nie liczę, sety w nakedach też są. No
    chyba, że części kupujesz tylko w ASO albo masz bardzo niszowy motocykl.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 10. Data: 2012-05-16 19:16:01
    Od: Kefir <a...@g...com>

    Elou!
    On 16 Maj, 14:18, The_EaGle <t...@g...com> wrote:

> [...]
    praktycznie bez wad (może hamulce powinny być nieco lepsze) a z twoim funduszem
    kupisz to moto w całkiem przyzwoitym stanie.

    :) ER-5 dosc ochoczo niszczy budziki przy glebie. Bardzo trudne do
    nabycia z drugiej reki, co zreszta potwierdza moja teze.

    --
    Pozdrawiam, Artur vel Kefir & XT660X (do sprzedania), Tiger 955i (nie
    sprzedam za zadne skarby)