    From: The_EaGle <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Problem wyboru pierwszego motocykle...
    Date: Wed, 16 May 2012 05:18:57 -0700 (PDT)

    W dniu wtorek, 15 maja 2012 15:54:07 UTC+2 użytkownik Neurilon napisał:

    > Ogólnie to mam mały mętlik, skłaniam się ku CBR 125 z racji dobrych opinii na
    >temat bezawaryjności i dostępnych roczników w tej cenie. Na przyszły rok bym >się
    nastawiał na zmianę na coś konkretnego

    A ja ci odradzam kupowanie obudowanego motocykla na pierwsze większe moto. Jeden raz
    się wywalisz na parkingu i będziesz kupował graty w tysiącach złotych. To że się
    wywalisz jest PEWNE. Jak się już wywalisz i naprawiasz za 30-50% wartości moto to
    później będziesz się tym bał jeździć. Nie można nauczyć się jeździć bojąc się
    wywrotki. Moim zdaniem należy się wręcz parę razy przy niewielkich prędkościach
    powypier...ać żeby wiedzieć gdzie są granicę i żeby nie bać się motocykla. Najlepsze
    do tego są motocykle enduro które dają ci obycie z permanentnymi uślizgami raz
    tylnego a raz przedniego koła. Oczywiście nie twierdzę że najlepiej abyś kupić DR'a
    czy freeraid'a ale jeżeli widzisz siebie bardziej na asfalcie niż w błocie to szukaj
    golasa albo z zabudowaną tylko górą motocykla tzw półowiewka a nie w pełną. Druga
    sprawa to prędkość, ludzie zaczynający jazdę często przesadzają z prędkością. Jazda
    motocyklem z owiewka powoduje że będziesz częściej i dłużej jeździł z prędkościami
    powyżej 140km/h które to są dość niebezpieczne szczególnie jak się nie umie dobrze
    hamować i odpowiednio składać w zakręty.

    Ja osobiście polecam ci kawasaki ER5 - to bardzo ładny klasyczny motocykl praktycznie
    bez wad (może hamulce powinny być nieco lepsze) a z twoim funduszem kupisz to moto w
    całkiem przyzwoitym stanie.

    Rafał