-
X-Received: by 10.49.133.225 with SMTP id pf1mr273740qeb.6.1383168287761; Wed, 30 Oct
2013 14:24:47 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.49.133.225 with SMTP id pf1mr273740qeb.6.1383168287761; Wed, 30 Oct
2013 14:24:47 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!i2no1814748qav.0!ne
ws-out.google.com!9ni1909qaf.0!nntp.google.com!i2no1814741qav.0!postnews.google
.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 30 Oct 2013 14:24:47 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <52716a15$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.174.245.225;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 31.174.245.225
References: <52715e40$0$2182$65785112@news.neostrada.pl>
<l4rnh3$cv9$1@speranza.aioe.org>
<f...@g...com>
<52716a15$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <c...@g...com>
Subject: Re: Problem techniczno-społeczny
From: k...@g...com
Injection-Date: Wed, 30 Oct 2013 21:24:47 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2509182
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 30 października 2013 21:20:37 UTC+1 użytkownik zgred napisał:
> W dniu 2013-10-30 20:52, k...@g...com pisze:
>
>
>
> >> nudzi ci się?
>
>
>
> Nie. Planuję pewną akcję społeczną.
>
> >> Pzdr
>
> >> Piotrek
>
> >
>
> > Niezwykle skuteczny jest halon z gaśnicy halonowej. Wdmuchnięcie pod maskę
powinno unieruchomić silnik na dłuższy czas nie wyrządzając silnikowi żadnej szkody.
Trzeba bardzo uważać na istoty żywe. Ich działanie też jest oparte na spalaniu.
>
> Wierzę, że "eliminuje tlen", ale -
>
> pojemność układu dolotowego jest rzędu porównywalnego z pojemnością
>
> skokową, powiedzmy 2-3 razy większa. Więc wystarczy rozrusznikiem zrobić
>
> dwa-trzy pełne obroty wału i układ się przepłucze.
>
> No, ale - nie jestem ombibusem i pewno o czymś jeszcze nie wiem. Osadza
>
> się w kanałach i paruje potem? Ciekaw jestem mechanizmu. Piszą tylko, ze
>
> działa "antykatalitycznie", ale jak się go wydmucha, to rozumiem, że nie
>
> działa.
>
>
>
>
>
>
>
> --
>
> Tnx. Zgred.
Nie eliminuje tlenu tylko wchodzi w reakcję chemiczną z płomieniem. W jego obecności
nic się nie może zapalić. Wystarczają pojedyncze cząsteczki halonu żeby nie dało się
nic zapalić. To jeden ze skuteczniejszych środków gaśniczych. Ze względu na
niebezpieczeństwo dla ludzi i zwierząt stosowany jest niezwykle rzadko i tylko tam
gdzie użycie tradycyjnych środków gaśniczych mogło by spowodować duże straty, skarbce
w muzeach, pomieszczenia z cennymi książkami i obrazami, dziełami sztuk. Jeśli jest
taka instalacja zamontowana to zawsze w dostępnych miejscach umieszczone są
indywidualne aparaty ucieczkowe dla ludzi. Czyli albo małe butle z powietrzem albo
małe generatory tlenu. Czasami na amerykańskich filmach jak jest pożar to z sufitu
wyskakują takie aparaty ucieczkowe. Jak od halonu zgaśnie silnik to akumulatora nie
wystarczy na przedmuchanie. Sprawdziłem to w praktyce. Jedno psiknięcie we wlot
powietrza do filtra. Takie psiknięcie jak dezodorantem pod pachę. Silnik odpalił na
drugim akumulatorze po wyjęciu filtra powietrza i przedmuchaniu cylindrów sprężonym
powietrzem. Przez chwilę po założeniu filtra powietrza jak silnik pracował, na
wolnych obrotach się krztusił i wypadały mu zapłony. Gdzieś po 30 sekundach filtr się
przedmuchał i było dobrze. Masakra. W życiu nie przypuszczałem że takie będą skutki.
Teraz raczej trudno takie ćwiczenie praktyczne przeprowadzić bo nie można kupić
gaśnic halonowych. Kiedyś były dostępne w sklepach motoryzacyjnych. Blaszana puszka
jak do dezodorantu i trochę inny niż w dezodorancie ten dinks do naciskania. Podobny
do tego w piankach do golenia.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.10.13 22:56 Michał Baszyński
- 31.10.13 00:50 k...@g...com
- 31.10.13 06:39 Shrek
- 31.10.13 07:07 zgred
- 31.10.13 07:09 zgred
- 31.10.13 08:38 Krzysztof 45
- 31.10.13 09:27 Yogi\(n\)
- 31.10.13 10:21 Yogi\(n\)
- 31.10.13 10:29 WS
- 31.10.13 10:49 Andrzej Lawa
- 31.10.13 11:09 Jacek
- 31.10.13 12:27 michalek
- 31.10.13 12:45 Jacek Rudowski
- 31.10.13 18:51 Michał Baszyński
- 31.10.13 19:51 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
Najnowsze wątki
- 2024-12-19 koniki obsiadły kolejki i numerki
- 2024-12-18 Poseł oszukany "na policjanta"
- 2024-12-18 znów chory psychicznie
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=