eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!pwr.wroc.pl!new
    s.wcss.wroc.pl!not-for-mail
    From: a...@m...uni.wroc.pl
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Date: Mon, 12 Jun 2017 16:00:35 +0000 (UTC)
    Organization: Politechnika Wroclawska
    Lines: 30
    Message-ID: <ohmdr3$qjn$1@z-news.wcss.wroc.pl>
    References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og9fm4$gfa$1@node1.news.atman.pl>
    <og9qs2$bmo$1@node2.news.atman.pl> <ogc46r$u67$1@mx1.internetia.pl>
    <ogcc5o$n45$1@node2.news.atman.pl> <oged2h$s7o$1@mx1.internetia.pl>
    <ogfqqr$un2$1@node2.news.atman.pl> <ogk9uc$cjo$1@mx1.internetia.pl>
    <ogsmit$2un$1@node2.news.atman.pl>
    <593d12d5$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <ohjq5e$nv2$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: hera.math.uni.wroc.pl
    X-Trace: z-news.wcss.wroc.pl 1497283235 27255 156.17.86.1 (12 Jun 2017 16:00:35 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...pwr.wroc.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 12 Jun 2017 16:00:35 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:vsaHZJLpjYH6eDAfZxASEbsjKB8=
    User-Agent: tin/2.2.1-20140504 ("Tober an Righ") (UNIX) (Linux/4.9.5 (x86_64))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:719121
    [ ukryj nagłówki ]

    Marek S <p...@s...com> wrote:
    > W dniu 2017-06-11 o 11:52, Pawe? Paw?owicz pisze:
    >
    > > Poniewa? moc silnika jest proporcjonalna do obrot?w.
    >
    <wyciety tekst o spalinowych>
    > No to jestem teraz w kropce... Z silnikami elektrycznymi DC jest inaczej?

    Silniki DC sa rozne. Silniki z magnesami stalymi i BLDC maja
    prawie staly moment obrotowy. Podobnie silnik szeregowy
    przy malych obrotach. Silnik bocznikowy jest troche inny.
    Moment to w przyblizeniu produkt pola w silniku razy prad
    w winiku razy stala silnika. Pole w silniku zalezy (nieliniowo)
    od pradu wzbudzenia, przy malym pradzie wzbudzenia pole
    i moment spada. PWM zmniejsza prad wzbudzenia -- jak bardzo
    to nie tak latwo oszacowac bo ten prad bedzie pulsowal.
    Przy duzej czestosci PWM indukcyjnosc uzwojenia wzbudzenia
    powinna ladnie wyfiltrowac zmiany i prad bedzie bliski
    sredniemu. W efekcie przy danym srednim pradzie wirnika
    moment bedzie spadal ze zmniejszaniem obrotow. Przy malej
    czestosci PWM prad wzbudzenia (i tez roboczy) bedzie pulsowal
    i sredni moment bedzie proporcjonalny do sredniego pradu.
    W kazdym razie trzeba sie liczyc ze spadkiem momentu
    przy malych obrotach z powodu zbyt niskiego pradu
    wzbudznia. Teoretycznie mozna by dostac staly moment zasilajac
    uzwojenie wzbudzenia stalym napieciem, niezaleznie od
    zasilania wirnika...

    --
    Waldek Hebisch

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: