eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPowerbank vs akumulator motocyklowyRe: Powerbank vs akumulator motocyklowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!npe
    er.as286.net!npeer-ng0.as286.net!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com
    !peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neo
    strada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neos
    trada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    References: <tm2o1e$20m8p$1@dont-email.me>
    <1...@4...net>
    <NwShL.2372179$ulh3.1284663@fx06.ams1>
    <1qdmg184rt6gc$.11i1gbbufucja.dlg@40tude.net>
    <wpBiL.2630622$%q2.1416868@fx15.ams1>
    <10gfrs4u1s5hy$.wp6rz4qas5d4.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2qf17w501h78$.1w41ecjlxlrps$.dlg@40tude.net>
    <h6yjL.1793694$wkZ5.920107@fx11.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <QLQjL.1677152$Eeb3.1553163@fx05.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <YQ_jL.319395$GzSf.110346@fx04.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <wtdkL.1678460$Eeb3.1547018@fx05.ams1>
    Organization: : : :
    Date: Thu, 8 Dec 2022 11:08:40 +0100
    User-Agent: slrn/pre1.0.4-6 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 35
    NNTP-Posting-Host: 84.201.212.11
    X-Trace: 1670494120 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 549 84.201.212.11:41918
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3198
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:775984
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > Robią teraz te płyty jako kompozytowe. Nie zdziwiłbym się, gdyby przez
    > to mogły być grubsze i mieć do kupy większą "gęstość energii". Też by
    > się to zgadzało z podejściem ww. taksówkarza.

    Z tego co pamiętam z mojej niegdysiejszej styczności z akumulatorologią
    stosowaną, na płytkę ołowianą nanosi się warstwę pasty z tlenkiem ołowiu.
    To precyzyjny proces, da się zoptymalizować całą geometrię. Oldskulowe
    akumulatory musiały sobie ten tlenek same zrobić z ołowiu w trakcie
    pierwszego ładowania. Granica między tlenkiem a metalem wyznaczała się
    sama, nigdy nie była idealną płaszczyzną. Dlatego grubość płyty musiała
    być z zapasem. Dzisiejsza technologia kusi, by ta nośna płyta metalicznego
    ołowiu była jak najcieńsza. Ale taki idealnie skonstruowany akumulator
    dalej żyje swoim życiem. Zachodzą te same procesy (nie muszę tego chemikowi
    tłumaczyć), w końcu dochodzi do miejscowego utlenienia tej blaski w środku.
    No i mamy nagły zawał jak się patrzy.

    >> To wyżyłowanie może mieć nieco inny charakter -- zbyt duża gęstość prądu
    >> na elektrodach małego akumulatora. Co przekłaa się w zużytych ogniwach
    >> na większy opór wewnętrzny i słabe kręcenie. To dodatkowy czynnik, który
    >> dochodzi do braku rezerwy pojemności, wymienionej wcześniej.
    >
    > No ale byłoby wtedy tak niezależnie od klimatu.

    Może jest? Albo przynajmniej słabo zależne. Warto podpytać nadwiślańskich
    motocyklistów. Dopiero co ktoś tu narzekał na żywotność akumulatora małego
    agregatu prądotwórczego. Pracuje w idealnych warunkach, nie za zimno i nie
    za gorąco mu. Doładowywany, podkarmiany. A żyje krócej, niż ktoś by chciał.
    Mi to wygląda na podobny przypadek.

    Jarek

    --
    Duży może więcej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: