  • Data: 2012-12-04 10:26:51
    Temat: Re: Potyczki
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-12-04, PK <P...@n...com> wrote:

    > Mi także.

    > Ależ muzeum :).
    >
    > http://poradna.pwn.pl/lista.php?id=11443
    >
    > Język ewoluuje. "Mi także" jest wariantem poprawnym, "docelowym", ale
    > wciąż uważanym za niezbyt piękny.

    Ależ skąd. M. Bańko w żadnym miejscu wypowiedzi nie twierdzi, że to
    *jest* poprawny wariant. Twierdzi, że *stanie się* poprawnym, kiedyś
    w przyszłości.

    > Odpowiadając na Twoje pytanie: nie. Studia to przede wszystkim praca
    > własna, której uczelnia mi nie organizowała i nie ułatwiała.

    Oczywiście że ułatwiała. Dostęp do wykładowców i wykładów jest wyraźnym
    i oczywistym elementem. Bardziej subtelnym jest dostarczenie szkieletu
    dla wiedzy przez zarysowanie programu nauczania. Zupełnie sam, bez
    uczelni, raczej byś się nie nauczył tego wszystkiego. Ktoś musiał
    wskazać, czego warto się uczyć -- i to jest (moim zdaniem) podstawowa,
    najważniejsza rola uczelni.

    > Poza tym muszę zaznaczyć, że akurat na UW wydziały pomagają studentom
    > i organizują jakąś pulę miejsc. Skorzystałem z tej możliwości

    Właśnie. Ale to dobra wola uczelni. Są uczelnie, które wymagają odbycia
    praktyk, a nie organizują w ogóle puli miejsc. To takie zachowanie mnie
    oburza.

    Gdyby uczelnia miała pieprzony obowiązek zapewnić propozycje, to bym
    uważał cały pomysł jedynie za obranie strategii niewłaściwej dla
    uniwersytetu (uniwersytet IMO nie powinien być uczelnią stricte
    zawodową, jak, nie przymierzając, technikum).

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot