    Newsgroups: pl.comp.programming
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: Potyczki
    <a...@n...plus.net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <s...@n...notb-home>
    <s...@j...net>
    <s...@n...notb-home>
    <s...@j...net>
    <s...@n...notb-home>
    <s...@j...net>
    <1...@4...net>
    Date: 02 Dec 2012 12:23:04 GMT

    On 2012-12-02, Jacek <a...@o...pl> wrote:
    > I tak właśnie było za PRLu - szkoły przyzakładowe.
    > Nie wiem, czy są jeszcze takowe...

    Oczywiście że są. I są kierunki na uczelniach, które współorganizują
    zakłady pracy. To jest właśnie przyszłość kształcenia technicznego.

    A "szkoły przyzakładowe w PRL" to nie był wymysł PRL, tylko spadek po
    systemie mistrzowskim, który istniał od setek lat. Zresztą to właśnie
    w PRL nastąpił upadek tego systemu, bo zastąpiono go masowymi technikami
    i szkołami zawodowymi (szkoły przyzakładowe były zbyt kapitalistyczne
    i indywidualne). I te technika też były dobre, ale nie wytrzymały
    próby czasu przy zmianie ustrojowej. W efekcie dziś znowu powracamy do
    wariantu, gdy pracownika tak naprawdę szkoli pierwszy pracodawca (tyle
    że ten terminator musi mieć większe podstawy, więc jest 10 lat starszy
    niż dawniej).

    pozdrawiam,
    PK