    Newsgroups: pl.comp.programming
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: Potyczki
    <ewd1i0qnibgg$.1bv0v9us5813v$.dlg@40tude.net>
    <s...@n...notb-home>
    <h...@4...net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <s...@n...notb-home>
    <c...@g...com>
    Date: 01 Dec 2012 22:44:47 GMT

    On 2012-12-01, Roman W <r...@g...com> wrote:
    > Jak rozumiem, wg Ciebie stoczniowcy powinni konczyc studia, zeby zaspokoic
    > popyt na tanie sile robocza?
    >
    > Naprawde tak uwazasz?

    Napisałem, że to są dwie drogi, które stoczniowiec może wybrać. Może się
    przekwalifikować lub iść do Biedronki i wykładać towar za trochę poniżej
    lokalnej średniej.

    I fakty są takie, że wielu stoczniowców sobie poradziło. Potrafili
    spawać, znali się na materiałach. Znaleźli dobrą pracę w innych
    zakładach przemysłowych (także w mniejszych prywatnych stoczniach).

    Jeśli popatrzysz na zdjęcia ze strajków, to zobaczysz, że jest tam pełno
    ludzi po 50tce. Myślisz, że to są wyłącznie inżynierowie materiałowi
    spawacze i projektanci? To byś się bardzo zdziwił.
    Kierowcy, magazynierzy, kadrowe, behapowcy itp. Władza w PRLu ich
    "upchnęła" i teraz chcą, żeby kolejna władza zrobiła to samo. Wystarczy
    iść i spytać (przyznaję: to może być dla Ciebie dość trudne... :)).

    O czym sporo osób zapomina: część górników i stoczniowców trzyma się
    swoich zawodów przez poczucie "prestiżu" (czego Anglicy nie rozumieją,
    ale Ty chyba powinieneś).

    pozdrawiam,
    PK