  • Data: 2012-12-02 00:47:54
    Temat: Re: Potyczki
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 01/12/2012 22:58, e...@g...com wrote:

    > Ogolnie, faktycznie straszliwa bieda. Natomiast nie rozumiem tego
    > "dlaczego nie Java". Na studia idzie sie w zyciu raz, trwa to kilka lat,
    > Java ma kilka lat. Za pare lat bedziesz musial sie nauczyc czegos
    > innego, i po co wtedy komu akurat Java? A za 30 lat?

    Java ma na dzisiaj raczej koło 17 lat, myślę że dość rozsądnym
    założeniem jest, że będzie używana w przemyśle również za 3 czy 5 lat.

    > Wsrod informatykow sa rozne specjalizacje, programistyczna jest jedna z nich.

    Raczej jednak ciężko o taką specjalizację, którą można uprawiać w ogóle
    bez umiejętności programowania.

    > O ile sie faktycznie chce byc programista, trzeba umiec nauczyc sie nowego
    > jezyka w tydzien,

    Ciężko się jednak nauczyć języka w tydzień, jeśli się nigdy przedtem
    żadnego języka nie nauczyło.

    > albo sie klepie durny kodzik wg. sepcyfikacji,
    > gdzie inteligencji uzywa sie na lunchu do kulturalnej konwersacji.

    Wiesz, mnie się wydaje, że takiego np. C++ trudno się nauczyć w tydzień.
    Mnie to w każdym razie zajęło kilka lat, a nadal są rzeczy, których nie
    wiem. Oczywiście można się w tydzień nauczyć tyle, żeby cośtam napisać,
    co nawet będzie działało, ale jeśli postulujesz sytuację, w której
    bierzesz kilku programistów, każesz im się nauczyć C++ w tydzień, a
    potem w tym C++ każesz in stworzyć skomplikowany i trudny system, taki
    przy którym trzeba "używać inteligencji" czy czego tam, to ja raczej
    sądzę, że skutki byłyby dość opłakane.

    Żeby nie było to to tylko C++ taki jest, to teraz dłubię troche w języku
    Groovy, i tez uważam, że cieżko byłoby się go nauczyć w tydzień. Ja go w
    każdym razie znam w stopniu mocno niekompletnym, co póki co mi nie
    przeszkadza, bo piszę w nim raczej same pierdolety, ale jakbym miał
    napisać jakiś większy system, to musiałbym się douczyć.

    > Od reszty co najwyzej sa wymagane podstawowe umiejetnosci programistyczne,
    > zeby cos policzyc, zeby cos oskryptowac, itd. Wtedy tez, szansa
    > ze do emerytury bedzie przydatna Java (czy dowolny jeden jezyk)
    > ma P ~= 0.

    E tam. Ludzie, którzy dzisiaj mają choćby podstawowe umiejętności
    programowania w COBOLu koszą dzisiaj niezłą kapuchę. Ja zresztą też
    pracuję w jednym pokoju z zespołem, który używa innej dziwacznej
    technologii z czasów króla Ćwieczka i oni mają problem ze znalezieniem
    ludzi od tego i dają sporo kasy.

    > Dla tych co specjalizuja sie w czyms poza programowaniem owszem,
    > moze byc przydatny najbardziej popularny dzisiaj wsrod mlodziezy
    > jezyk programowania. Wciaz nie wiem, dlaczego Java - chcemy studiowac
    > robienie stron internetowych?

    Dlaczego akurat ston internetowych? Java nie jest w żaden sposób
    technologią specyficzną dla stron internetowych, do tego raczej trzeba
    by uczyć Javascrit i HTML.

    Ja w każdym razie spotykam się dość często z zastosowaniami Javy w
    przemyśle i raczej nie mają one związku z robieniem stron internetowych.

    Poza tym owszem, uważam, że jak najbardziej na studiach informatycznych
    powinno się uczyć robienia stron internetowych.

    Natomiast w odpowiedzi na pytanie "dlaczego Java" można zapytać: a
    dlaczego nie Java? Czegoś tam trzeba nauczyć, nie tylko teorii, ale i
    pisania programów przecież. I oczywiście istnieje kilka dobrych
    argumentów na to, dlaczego nie Java, ale istnieją też mocne argumenty
    za. I popularność jest również całkiem sensownym argumentem, bo z tego
    nie tylko wynika dużą dostępność narzędzi, ale też sam fakt, że ktoś ma
    większą szansę na znalezienie pracy niż gdyby znał dajmy na to Free
    Pascala też ma znaczenie.