    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 28 Nov 2012 12:41:45 -0800 (PST)
    <k8p9ei$h43$1@mx1.internetia.pl> <s...@n...notb-home>
    <k8qe1s$9fo$2@mx1.internetia.pl> <s...@n...notb-home>
    <50b0d20b$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <6...@g...com>
    <s...@n...notb-home>
    <d...@g...com>
    Subject: Re: Potyczki
    From: e...@g...com
    Cc: PK <P...@n...com>

    W dniu sobota, 24 listopada 2012 10:51:46 UTC-5 użytkownik e...@g...com
    napisał:

    > No suma 3 liczb 4bitowych faktycznie nie wymaga 12bitow ani tu ani nigdzie
    > indziej. Ja tworze 4 12bitowe liczby z 16 bitow. Uwzgledniajac to, reload,
    > czyli przeczytaj jeszcze raz.

    > Na dodatek nie przedstawilem kodu, z czego sobie zdaje sprawe. Jutro
    > postaram sie albo powiedziec, ze sie gdzies sypnalem, albo przedstawic
    > kod.

    Nie chce wyjsc na wiekszego mitomana niz jestem naprawde ;), wiec tak:
    nie dziala dla niektorych sekwencji. Mowie wciaz o dwubajtowych sekwencjach.

    TL;DR: Dalej chyba nie warto czytac, chyba ze kogos interesuje, trzeba sie
    zmusic jezeli jednak interesuje.

    Mimo to wciaz mam wrazenie, ze powinno sie dac. Powiedzmy, ze zliczamy
    tak jak podalem wczesniej wystapienia takich wzorow 12bitowych i zapisujemy
    kolejnosc, w jakich pojawiaja sie nowe. Mozna majac ilosc wystapien pierwszych
    z kazdego rodzaju - czyli 000x, 00x0, 0x00 i x000, gdzie 0 oznacza uwgledniony
    4bitowy fragment dwubajtowej sekwencji - odliczyc jedno wystapienie (bo pierwsze
    musi istniec) oraz znalezc "sasiednie", czyli z jedna cyfra inne niz jedna
    z tych sekwencji, a sila rzeczy wystapienie nowej powoduje 3 nowe na 4, i
    to tez musi wystapic co najmniej raz. Dodatkowo, da sie wnioskowac ze
    wszystkich "sasiednich" do danej dwubajtowej liczby (jest ich 15*4), ze
    niektore elementy tych sekwencji wystepuja co najmniej raz lub wiecej razy. Glowny
    problem polega na tym, ze te wystepujace wczesniej odejmuja liczbe
    wystapien od tych wystepujacych pozniej, ale o ile da sie w ten sposob
    wyizolowac a) pierwsze wystapienie b) pierwsze wystapienie "sasiedniej" i c)
    zaleznosci ze wszystkich sasiednich, to trudno jest stworzyc z tego
    algorytm, bo trzeba rozroznic w ogolnym przypadku ktora "sasiednia" wystapila
    wczesniej, co rekursywnie sie rozpada na wiele kombinacji, a bez tego
    trzeba by miec pamiec na wszystkie wystepujace sekwencje, co jest niewykonalne.
    Bierze sie to stad, ze w ogolnym przypadku nie widze metody unikniecia
    wplywu liczebnosci jednych "nowych sasiednich" na kolejne.

    Przyklady:

    1.
    sekwencja: 00 00 (heksadecymalnie)
    podsekwencje 000x, 00x0, 0x00, x000 (to nie bylo trudne)

    pojawienie sie 00 01 powoduje 3 nowe oprocz pierwszego typu, ktory jest ten sam:
    000x, 00x1, 0x01, x001

    W tym przykladzie, jezeli nie pojawia sie sekwencje osobno podbijajace
    licznosci tych z 0000, da sie szukajac najblizszych sasiadow do samego
    konca ciagu i odjac wystapienia ostatnio wystepujacych "nowosci", i ma
    sie rozwiazanie, czyli max liczebnosci.
    Problem powstaje, gdy takie podciagi wystepuja kiedys po "nowych sasiadach".

    Przyklad 2:
    Wszyscy sasiedzi, powiedzmy sekwencji 04 04, czyli z jedna inna cyfra inna,
    ogranicze sie do jednej innej wartosci cyfry z 15tu mozliwych:

    Niech zapis
    a) 04 04: 1 2 2 1
    oznacza, ze 040x wystapilo raz, 04x4 2 razy, 0x04 2 razy, 0x404 raz.
    Sasiedzi:
    b) 02 04: 2 2 2 2
    c) 04 64: 2 2 2 2
    d) 64 04: 2 1 1 1
    e) 04 05: 1 1 1 2

    To jest przyklad zliczenia faktycznej sekwencji z ciagu bajtow, z
    liczebnosciami (wybranych: sasiedzi sekwencji 04 04). Wynika z niego ze:
    - albo liczebnosci a b c d e byly odpowiednio 1 1 1 0 0, albo 0 2 2 1 1 (to
    drugie w tym przykladzie bylo faktycznie prawdziwe; droga eliminacji i
    wiadomo, ze kazda sekwencja zwieksza licznik swoich podsekwencji 12bitowych)
    - z tego wynika, ze:
    - 02x4 wystapilo _ogolnie_ [1,2] razy
    - 0x64 _ogolnie_ [1,2] razy
    - x405 _ogolnie_ [1,2] razy
    - oraz ze niektore podsekwencje 12 bitowe pojawiaja sie max raz, lub wcale

    Wyglada beznadziejnie, przyznaje, gdy zaczyna sie rozpatrywac wszystkie
    odmienne 15 cyfr a nie jedna i dodatkowo rozpatruje ogolny przypadek,
    gdzie liczebnosci sa znacznie wieksze, a zaleznosci bardziej skomplikowane;
    oraz, ze rozpatrujac jednego "sasiada" rozpatruje sie jego sasiadow...

    Powiedzmy, ze mam swoje prywatne sudoku i cwicze umysl dla sportu, bo chyba
    nic z tego nie bedzie.

    --
    Edek