  • Data: 2012-11-30 18:16:02
    Temat: Re: Potyczki
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-11-30, e...@g...com <e...@g...com> wrote:
    > Minimalnym zapisem jest wynik: jedna sekwencja najczesciej wystepujaca,
    > lub wiele sekwencji z maksymalna liczebnoscia.

    Chodzi mi o zapis minimalny liczby, a nie rozwiązanie tego problemu.

    > Ogolnie, liczebnosci sa minimalne, nie musze odtwarzac calego ciagu. Wlasnie
    > na tym sie opiera idea: jezeli sekwencja (hexadecymalnych cyfr) abcd wystepuje
    > iles razy, to ma to dokladne odwzorowanie w liczebnosciach abcX, abXd,
    > aXcd i Xbcd - kazde wystapienie abcd zwieksza wszystkie 4 o jeden.

    No to teraz rozumiem. Pisałem o tym w wątku (dość dawno), trzeba było
    wtedy spytać :). Można zliczać nie liczby tylko jakieś ich funkcje,
    co Ty właśnie uskuteczniasz.
    Problem polega na tym, że aby takie algorytm zmniejszał liczbę
    kombinacji, przyporządkowanie musi być niejednoznaczne (właśnie
    dlatego, że zapis pozycyjny jest minimalny). I Twoje przyporządkowanie
    także nie jest jednoznaczne, więc dostajesz mniej "binów", ale nie
    odzyskasz z wyniku pierwotnych liczebności.

    Mówiąc zupełnie szczerze: Twoje przyporządkowanie w ogóle nie jest
    zbyt dobre.
    Jeśli miałbyś *tyle samo* binów co kombinacji na wejściu (co oznacza,
    że długość sekwencji byłaby równa bazie systemu liczbowego), to nie
    miałbyś żadnej korzyści pamięciowej, a i tak nie mógłbyś odzyskać
    zliczeń wystąpień.
    Ale jest jeszcze gorzej. To przyporządkowanie nie byłoby jednoznaczne
    nawet wtedy, gdybyś miał *więcej* binów niż kombinacji (czyli kiedy
    długość sekwencji jest większa niż baza systemu).

    Polecam sprawdzić.

    pozdrawiam,
    PK