eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoślizg w czasie podjazdu pod wzniesienieRe: Poślizg w czasie podjazdu pod wzniesienie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Paweł M." <w...@p...zamien>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poślizg w czasie podjazdu pod wzniesienie
    Date: Sun, 17 Oct 2010 11:02:27 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 38
    Message-ID: <i9edgv$ee2$1@inews.gazeta.pl>
    References: <i9cvn6$b4c$1@inews.gazeta.pl>
    <4cba088a$0$20993$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 90.156.112.232
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1287305567 14786 90.156.112.232 (17 Oct 2010 08:52:47 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 17 Oct 2010 08:52:47 +0000 (UTC)
    X-User: picolololo
    In-Reply-To: <4cba088a$0$20993$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.11) Gecko/20101013
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.5
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2318750
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-10-16 22:18, Tomasz Pyra pisze:
    > Wręcz przeciwnie - żeby obrócić się przodem w przód należy doprowadzić
    > do utraty przyczepności przednich kół, a nie tylnych.

    W podanej sytuacji żadne koło nie ma już przyczepności. Jak to zrobić
    żeby tylne koła ją złapały ? :)

    > W przypadku FWD jak samochód na podjeździe stanie, albo zaczyna się już
    > staczać, to wsteczny bieg (żeby mieć pewność że oba koła będą się kręcić
    > w odpowiednią stronę) i na skręconych kołach mocny strzał ze sprzęgła.

    Nie rozumiem tego "strzału ze sprzęgła". Próbuję to sobie zwizualizować
    z wyobrażeniem sił które działają na samochód i póki co nie rozumiem
    tego manewru obrócenia samochodu.

    > Kwestią do przećwiczenia jest żeby przestał się obracać w pozycji
    > przodem do dołu - w odpowiedniej chwili trzeba wrzucić jedynkę i
    > skontrować ten obrót.

    Ok, to bym zrobił, poślizgi przodem od jakiegoś czasu trochę sobie
    ćwiczę (najpierw na kursie trochę teorii a potem na rondach i pod
    marketami zimą :-) i myślę że gdyby już samochód zrobił pirueta, to
    udało by mi się go wyciągnąć z kręcenia.

    > Samo wywinięcie o którym mówię można trenować też na płaskim.
    > Jak przyprószy, to na placu rozpędzasz się lekko tyłem, po czym ćwiczysz
    > odwracanie się tak żeby tylko obrócić samochód bez zmiany kierunku.

    Jasna sprawa, to czekamy na śnieg (nie wierzę że to mówię ;-).

    > lepiej było od razu skręcić kierownicę w dowolną stronę i
    > wyjechać z drogi

    Trzymając samochód na wstecznym? Bo na zaciągniętym hamulcu to nie
    jestem pewien czy udałoby się z tej drogi zjechać.

    Pozdrawiam
    Paweł

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: