-
Data: 2010-10-17 11:09:36
Temat: Re: Poślizg w czasie podjazdu pod wzniesienie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-10-17 11:02, "Paweł M." pisze:
> W dniu 2010-10-16 22:18, Tomasz Pyra pisze:
>> Wręcz przeciwnie - żeby obrócić się przodem w przód należy doprowadzić
>> do utraty przyczepności przednich kół, a nie tylnych.
>
> W podanej sytuacji żadne koło nie ma już przyczepności. Jak to zrobić
> żeby tylne koła ją złapały ? :)
Jak samochód stacza się w dół (bez zablokowania kół), to wszystko koła
mają przyczepność.
>> W przypadku FWD jak samochód na podjeździe stanie, albo zaczyna się już
>> staczać, to wsteczny bieg (żeby mieć pewność że oba koła będą się kręcić
>> w odpowiednią stronę) i na skręconych kołach mocny strzał ze sprzęgła.
>
> Nie rozumiem tego "strzału ze sprzęgła". Próbuję to sobie zwizualizować
> z wyobrażeniem sił które działają na samochód i póki co nie rozumiem
> tego manewru obrócenia samochodu.
Jak samochód jedzie tyłem, na wstecznym biegu wystarczy skręcić
kierownicą, gaz, puścić sprzęgło i samochód zacznie obracać się wokół
pionowej osi przy niewielkiej zmianie kierunku ruchu.
Żeby to sobie wyobrazić pomyśl że coś Ci zacznie bardzo mocno pchać
tyłem w bok.
Wygląda to podobnie jak powerslide w RWD, tyle że piruet jest jeszcze
ciaśniejszy (oś obrotu wewnątrz samochodu), bo jadąc tyłem FWD masz i
napędzaną i skrętną oś która jest z tyłu kierunku ruchu (czyli przednia).
>> Samo wywinięcie o którym mówię można trenować też na płaskim.
>> Jak przyprószy, to na placu rozpędzasz się lekko tyłem, po czym ćwiczysz
>> odwracanie się tak żeby tylko obrócić samochód bez zmiany kierunku.
>
> Jasna sprawa, to czekamy na śnieg (nie wierzę że to mówię ;-).
Żeby zobaczyć jak wygląda sam piruet po prostu stajesz na środku dużego
placu, wrzucasz wsteczny, skręcasz kierownicę i gaz do dechy.
Samochód można w ten sposób rozpędzić do baaaardzo dużej prędkości
wirowania wokół własnej osi. Tak że obiad będzie chciał wyjść :)
Potem tylko pozostaje kontrolowanie tego tak żeby zrobić tylko 180 stopni.
>
>> lepiej było od razu skręcić kierownicę w dowolną stronę i
>> wyjechać z drogi
>
> Trzymając samochód na wstecznym?
Najlepiej bez gazu żeby nie powodować dodatkowego poślizgu.
Jak samochód się stacza, to po prostu skręcić - samochód wyjedzie tyłem
z drogi. Nawet jak tam się od czegoś odbije, to na drogę wróci już jadąc
przodem.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.10.10 11:47 J.F.
- 17.10.10 11:54 J.F.
- 17.10.10 12:58 Irokez
- 17.10.10 13:11 Irokez
- 17.10.10 14:57 Jotte
- 17.10.10 17:42 Agent
- 17.10.10 17:49 Agent
- 17.10.10 21:10 V-Tec
- 17.10.10 23:08 S P 1 Q X L
- 18.10.10 11:50 Jakub Witkowski
- 18.10.10 12:16 J.F.
- 18.10.10 12:42 Sergiusz Rozanski
- 18.10.10 16:07 n...@o...pl
- 18.10.10 16:07 n...@o...pl
- 18.10.10 16:07 n...@o...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=