-
Data: 2010-10-17 11:09:36
Temat: Re: Poślizg w czasie podjazdu pod wzniesienie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-10-17 11:02, "Paweł M." pisze:
> W dniu 2010-10-16 22:18, Tomasz Pyra pisze:
>> Wręcz przeciwnie - żeby obrócić się przodem w przód należy doprowadzić
>> do utraty przyczepności przednich kół, a nie tylnych.
>
> W podanej sytuacji żadne koło nie ma już przyczepności. Jak to zrobić
> żeby tylne koła ją złapały ? :)
Jak samochód stacza się w dół (bez zablokowania kół), to wszystko koła
mają przyczepność.
>> W przypadku FWD jak samochód na podjeździe stanie, albo zaczyna się już
>> staczać, to wsteczny bieg (żeby mieć pewność że oba koła będą się kręcić
>> w odpowiednią stronę) i na skręconych kołach mocny strzał ze sprzęgła.
>
> Nie rozumiem tego "strzału ze sprzęgła". Próbuję to sobie zwizualizować
> z wyobrażeniem sił które działają na samochód i póki co nie rozumiem
> tego manewru obrócenia samochodu.
Jak samochód jedzie tyłem, na wstecznym biegu wystarczy skręcić
kierownicą, gaz, puścić sprzęgło i samochód zacznie obracać się wokół
pionowej osi przy niewielkiej zmianie kierunku ruchu.
Żeby to sobie wyobrazić pomyśl że coś Ci zacznie bardzo mocno pchać
tyłem w bok.
Wygląda to podobnie jak powerslide w RWD, tyle że piruet jest jeszcze
ciaśniejszy (oś obrotu wewnątrz samochodu), bo jadąc tyłem FWD masz i
napędzaną i skrętną oś która jest z tyłu kierunku ruchu (czyli przednia).
>> Samo wywinięcie o którym mówię można trenować też na płaskim.
>> Jak przyprószy, to na placu rozpędzasz się lekko tyłem, po czym ćwiczysz
>> odwracanie się tak żeby tylko obrócić samochód bez zmiany kierunku.
>
> Jasna sprawa, to czekamy na śnieg (nie wierzę że to mówię ;-).
Żeby zobaczyć jak wygląda sam piruet po prostu stajesz na środku dużego
placu, wrzucasz wsteczny, skręcasz kierownicę i gaz do dechy.
Samochód można w ten sposób rozpędzić do baaaardzo dużej prędkości
wirowania wokół własnej osi. Tak że obiad będzie chciał wyjść :)
Potem tylko pozostaje kontrolowanie tego tak żeby zrobić tylko 180 stopni.
>
>> lepiej było od razu skręcić kierownicę w dowolną stronę i
>> wyjechać z drogi
>
> Trzymając samochód na wstecznym?
Najlepiej bez gazu żeby nie powodować dodatkowego poślizgu.
Jak samochód się stacza, to po prostu skręcić - samochód wyjedzie tyłem
z drogi. Nawet jak tam się od czegoś odbije, to na drogę wróci już jadąc
przodem.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.10.10 11:47 J.F.
- 17.10.10 11:54 J.F.
- 17.10.10 12:58 Irokez
- 17.10.10 13:11 Irokez
- 17.10.10 14:57 Jotte
- 17.10.10 17:42 Agent
- 17.10.10 17:49 Agent
- 17.10.10 21:10 V-Tec
- 17.10.10 23:08 S P 1 Q X L
- 18.10.10 11:50 Jakub Witkowski
- 18.10.10 12:16 J.F.
- 18.10.10 12:42 Sergiusz Rozanski
- 18.10.10 16:07 n...@o...pl
- 18.10.10 16:07 n...@o...pl
- 18.10.10 16:07 n...@o...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)