  • Data: 2010-10-17 11:17:00
    Temat: Re: Poślizg w czasie podjazdu pod wzniesienie
    Od: "Paweł M." <w...@p...zamien> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-16 23:22, Bydlę pisze:

    > Pod Krakowem w każdej wsi w kierunku Olkusza.
    > ;-)
    > Tzn. są tam górki, zimą śliskie i wszyscy jeżdżą tamtędy.
    > Bez strachu, bez brawury - po prostu jeżdżą do domów.

    Z Wrocławia mam za daleko :)

    > Fajne jest to, że takie rzeczy dzieją się przy niewielkich prędkościach
    > - na początku ofkorz - więc wystarczy poćwiczyć (jak zawsze robi to
    > każdy normalny kierowca) ślizganie się na świeżym śniegu. Wprowadzanie w
    > poślizg, wyporwadzanie z poślizgu, hamowanie do zera, hamowanie
    > gwałtowne, hamowanie w zakręcie, gwałtowne ruszanie, zarzucanie tyłkiem,
    > gwałtowne skręty na wstecznym itd.

    Wszystko to ćwiczę - na śniegu, ostatnio na macie poślizgowej, jednak
    jak dotąd zawsze przodem - wspomniany filmik wprowadził mnie w
    zakłopotanie - odruchu w takiej sytuacji nie miałbym żadnego - a na
    myślenie już za późno. Więc pytam, bo trzeba wiedzieć co zrobić przed
    faktem, a nie po dzwonie. A zimą znowu będę w góry na narty jeździł. Raz
    już pod górę nie podjechałem, jednak wtedy przynajmniej zatrzymałem się
    i spokojnie udało mi się zjechać bez ślizgania.

    Pozdrawiam
    Paweł