eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoślizg w czasie podjazdu pod wzniesienieRe: Poślizg w czasie podjazdu pod wzniesienie
  • Data: 2010-10-16 22:18:18
    Temat: Re: Poślizg w czasie podjazdu pod wzniesienie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-10-16 22:00, "Paweł M." pisze:

    > Co robicie w takim momencie? Mój typ, nie wiem czy wykonalny :-)
    > Zaciągnąć ręczny, wrzucić na luz. Tylne koła są zablokowane, przednie
    > idą swobodnie, samochód powinien wykręcić pirueta i obrócić się przodem
    > w dół.

    Wręcz przeciwnie - żeby obrócić się przodem w przód należy doprowadzić
    do utraty przyczepności przednich kół, a nie tylnych.

    W przypadku FWD jak samochód na podjeździe stanie, albo zaczyna się już
    staczać, to wsteczny bieg (żeby mieć pewność że oba koła będą się kręcić
    w odpowiednią stronę) i na skręconych kołach mocny strzał ze sprzęgła.
    Wtedy samochód zacznie się obracać z osią obrotu gdzieś z tyłu. Ręcznego
    można dopiero wtedy użyć w celu przeniesienia osi obrotu bardziej do
    środka samochodu.

    Kwestią do przećwiczenia jest żeby przestał się obracać w pozycji
    przodem do dołu - w odpowiedniej chwili trzeba wrzucić jedynkę i
    skontrować ten obrót.

    > Teraz już dzięki ABS mamy przynajmniej szanse na właściwe
    > manewrowanie i uniknięcie zderzenia.
    >
    > BTW - czy ABS działa w trakcie takiego staczania się tyłem? Bo jeżeli
    > tak to w sumie mając ten system można próbować manewrować w czasie jazdy
    > tyłem ale podejrzewam że w takim warunkach nie będzie łatwo.

    Powinien działać, ale tylko powyżej jakiejś tam prędkości.
    Jak raz zablokujesz koła kulając się powoli, to on już ich nie odpuści.
    Zablokowanie kół pewnie doprowadzi do zgaszenia silnika, a nie wiedzieć
    czemu np. u mnie ABS i ESP nie działa jak silnik nie pracuje.

    > Najchętniej poćwiczyłbym gdzieś taką sytuacje, ale nie znam miejsc gdzie
    > byłoby to bezpieczne.

    Samo wywinięcie o którym mówię można trenować też na płaskim.
    Jak przyprószy, to na placu rozpędzasz się lekko tyłem, po czym ćwiczysz
    odwracanie się tak żeby tylko obrócić samochód bez zmiany kierunku.
    Jako wariant trudniejszy ustawiasz sobie coraz węższy tor między jakimiś
    oponami/pachołkami symulujący szerokość drogi i robiąc nawroty mieszcząc
    się między nimi.

    Natomiast co do szukania najlepszego rozwiązania w sytuacji z filmu, to
    zamiast kurczowo trzymać się drogi (co powodowało rozpędzanie się
    samochodu), lepiej było od razu skręcić kierownicę w dowolną stronę i
    wyjechać z drogi - tam samochód by się zatrzymał. Na pewno z mniejszymi
    stratami.
    Czasami świadome opuszczenie drogi jest lepsze niż trzymanie się jej w
    beznadziejnej sytuacji.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: