-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostr
ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostra
da.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sat, 16 Oct 2010 22:18:18 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
Thunderbird/3.1.4
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Poślizg w czasie podjazdu pod wzniesienie
References: <i9cvn6$b4c$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <i9cvn6$b4c$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 50
Message-ID: <4cba088a$0$20993$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.155.22
X-Trace: 1287260298 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20993 83.25.155.22:8812
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2318690
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-10-16 22:00, "Paweł M." pisze:
> Co robicie w takim momencie? Mój typ, nie wiem czy wykonalny :-)
> Zaciągnąć ręczny, wrzucić na luz. Tylne koła są zablokowane, przednie
> idą swobodnie, samochód powinien wykręcić pirueta i obrócić się przodem
> w dół.
Wręcz przeciwnie - żeby obrócić się przodem w przód należy doprowadzić
do utraty przyczepności przednich kół, a nie tylnych.
W przypadku FWD jak samochód na podjeździe stanie, albo zaczyna się już
staczać, to wsteczny bieg (żeby mieć pewność że oba koła będą się kręcić
w odpowiednią stronę) i na skręconych kołach mocny strzał ze sprzęgła.
Wtedy samochód zacznie się obracać z osią obrotu gdzieś z tyłu. Ręcznego
można dopiero wtedy użyć w celu przeniesienia osi obrotu bardziej do
środka samochodu.
Kwestią do przećwiczenia jest żeby przestał się obracać w pozycji
przodem do dołu - w odpowiedniej chwili trzeba wrzucić jedynkę i
skontrować ten obrót.
> Teraz już dzięki ABS mamy przynajmniej szanse na właściwe
> manewrowanie i uniknięcie zderzenia.
>
> BTW - czy ABS działa w trakcie takiego staczania się tyłem? Bo jeżeli
> tak to w sumie mając ten system można próbować manewrować w czasie jazdy
> tyłem ale podejrzewam że w takim warunkach nie będzie łatwo.
Powinien działać, ale tylko powyżej jakiejś tam prędkości.
Jak raz zablokujesz koła kulając się powoli, to on już ich nie odpuści.
Zablokowanie kół pewnie doprowadzi do zgaszenia silnika, a nie wiedzieć
czemu np. u mnie ABS i ESP nie działa jak silnik nie pracuje.
> Najchętniej poćwiczyłbym gdzieś taką sytuacje, ale nie znam miejsc gdzie
> byłoby to bezpieczne.
Samo wywinięcie o którym mówię można trenować też na płaskim.
Jak przyprószy, to na placu rozpędzasz się lekko tyłem, po czym ćwiczysz
odwracanie się tak żeby tylko obrócić samochód bez zmiany kierunku.
Jako wariant trudniejszy ustawiasz sobie coraz węższy tor między jakimiś
oponami/pachołkami symulujący szerokość drogi i robiąc nawroty mieszcząc
się między nimi.
Natomiast co do szukania najlepszego rozwiązania w sytuacji z filmu, to
zamiast kurczowo trzymać się drogi (co powodowało rozpędzanie się
samochodu), lepiej było od razu skręcić kierownicę w dowolną stronę i
wyjechać z drogi - tam samochód by się zatrzymał. Na pewno z mniejszymi
stratami.
Czasami świadome opuszczenie drogi jest lepsze niż trzymanie się jej w
beznadziejnej sytuacji.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.10.10 22:48 Filip KK
- 16.10.10 22:54 Michał
- 16.10.10 22:58 Jacek
- 16.10.10 23:00 Jacek
- 16.10.10 23:22 Bydlę
- 16.10.10 23:24 Filip KK
- 17.10.10 05:52 Seba
- 17.10.10 11:02 Paweł M.
- 17.10.10 11:06 Paweł M.
- 17.10.10 11:09 Paweł M.
- 17.10.10 11:17 Paweł M.
- 17.10.10 11:09 Tomasz Pyra
- 17.10.10 11:47 J.F.
- 17.10.10 11:54 J.F.
- 17.10.10 12:58 Irokez
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo