  • 1. Data: 2010-07-19 15:14:01
    Temat: Porysowany ekran w D90
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    Witam!

    Udało mi się tego dokonać przy pomocy sprzączki od plecaka. Nie ważne.
    Rysy są niezbyt głębokie, patrząc na wprost ekranu ich prawie nie widać,
    gorzej pod światło. Pytanie co robić:

    a) przeboleć i nic nie robić
    b) nakleić folię ochronną i może mniej będzie to widoczne
    c) traktować jakimiś środkami do usuwania rys (i pewnie usunąć z rysami
    powłokę anty refleksyjną)
    d) wymieniać tą szybkę (ciekawe ile to może kosztować).

    Najbardziej skłaniam się na razie do wersji (a) ale jak pewnie wiecie
    łatwo nie jest. Jakby ktoś miał do czynienia z metodami z punktów b-d to
    proszę coś doradzić ;)

    Mroziu

  • 2. Data: 2010-07-19 15:18:57
    Temat: Re: Porysowany ekran w D90
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "Mroziu" <m...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Udało mi się tego dokonać przy pomocy sprzączki od plecaka.

    Porysowałeś wyświetlacz czy plastikową osłonę zakładaną na obudowę?
    R.

  • 3. Data: 2010-07-19 15:28:50
    Od: raviz <r...@v...pl>

    > a) przeboleć i nic nie robić
    > b) nakleić folię ochronną i może mniej będzie to widoczne
    > c) traktować jakimiś środkami do usuwania rys (i pewnie usunąć z rysami
    > powłokę anty refleksyjną)

    Pasta Displex i spoooro cierpliwosci przy polerowaniu
    , ale efekt pierwsza klasa.

  • 4. Data: 2010-07-19 16:06:56
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Pasta Displex i spoooro cierpliwosci przy polerowaniu
    > , ale efekt pierwsza klasa.\

    Dwie uwagi:
    - znacznie tańsza jest, do nabycia w samochodowym, pasta automax - działa
    identycznie,
    - jeszcze tańsza jest pasta do zębów, może mniej skuteczna, ale dostępna,
    - odradzam używanie jakiejkolwiek pasty, bo szybka bywa pokryta jakąś wartwą
    przeciwodblaskową
    P.

  • 5. Data: 2010-07-19 16:28:46
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Moje doswiadczenie z uzywania telefonu komorkowego jest takie ze dobra
    folia poliweglanowa dosc sktecznie maskuje rysy na ekranie.

    Mozesz zaczac od tego :)

  • 6. Data: 2010-07-19 16:29:49
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    R wrote:

    > Porysowałeś wyświetlacz czy plastikową osłonę zakładaną na obudowę?

    Wyświetlacz.

    Mroziu

  • 7. Data: 2010-07-19 19:06:25
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 19.07.2010 18:06, Pan Piskorz pisze:

> [...]
    > - jeszcze tańsza jest pasta do zębów, może mniej skuteczna, ale dostępna,
    > - odradzam używanie jakiejkolwiek pasty, bo szybka bywa pokryta jakąś

    Z dziwnych wynalazków wypolerowałem kiedyś porysowaną płytkę CD cifem.
    Zalezało mi na odczytaniu i zaryzykowałem, udało się. Zresztą płytka CD
    jako coś taniego nadaje się do wypróbowania pasty polerowniczej.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 8. Data: 2010-07-19 19:46:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Jul 2010, Cezary Grądys wrote:

    > Z dziwnych wynalazków wypolerowałem kiedyś porysowaną płytkę CD cifem.
    > Zalezało mi na odczytaniu i zaryzykowałem, udało się. Zresztą płytka CD jako
    > coś taniego nadaje się do wypróbowania pasty polerowniczej.

    Ale zdrapywania warstwy przeciwodblaskowej tak nie zweryfikuje ;)

    Jak o mnie chodzi, też polecam folię - oczywiscie z warstwą
    przeciwodblaskową. Pytaniem może być głębokość rys.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-07-19 19:52:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kombajn Bizon" 2...@b...ru

    > Moje doswiadczenie z uzywania telefonu komorkowego jest takie ze dobra
    > folia poliweglanowa dosc sktecznie maskuje rysy na ekranie.

    > Mozesz zaczac od tego :)

    A ja naklejam taśmę do pakowania. :)
    Problemem są pęcherzyki powietrza. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2010-07-19 20:50:08
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale zdrapywania warstwy przeciwodblaskowej tak nie zweryfikuje ;)
    >
    > Jak o mnie chodzi, też polecam folię - oczywiscie z warstwą
    > przeciwodblaskową. Pytaniem może być głębokość rys.

    W mojej ocenie są, dość płytkie, bo widoczne praktycznie tylko pod słońce.

    Na razie wersja z folią zdobywa przewagę ;)

    Mroziu