    From: Roman W <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Porównanie różnych języków
    Date: Sat, 17 Dec 2011 09:00:19 -0800 (PST)
    <a...@i...googlegroups.com>
    <4...@o...googlegroups.com>
    <6...@h...googlegroups.com>
    <jcie6v$du3$1@inews.gazeta.pl>

    On Dec 17, 3:58 pm, Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    wrote:

    > Tak, generalnie polega to na tym, że programista rozmawia z OSCR tak
    > długo, żeby zrozumieć co program ma robić, a jeśli nie jest w stanie
    > zrozumieć czy ewentualne zachowanie jest prawidłowe, czy nie, to
    > rozmawia z OSCR jeszcze trochę.

    A co jest rezultatem tej rozmowy? Notatki pisane olowkiem na serwetce,
    watem mailowy w firmowym Outlooku, czy cos bardziej
    ustrukturyzowanego?

    > Na podstawie takiej rozmowy programista razem z OSCR tworzą acceptance
    > test, który weryfikuje istotne askpekty funkcjonalności.

    Czy uwazasz, ze 100% funkcjonalnosci mozna udokumentowac w formie
    testu?
    Zalozmy, ze projekt zawiera biblioteke numeryczna. Czy wystarczy
    "acceptance test", czy nie nalezy rowniez udokumentowac algorytmow,
    ktore biblioteka ma implementowac?

    > Jeśli
    > programista zmieni program tak, że przestaje przechodzić testy, które
    > wcześniej przechodził, to może skonsultować się z OSCR w kwestii
    > ustalenia, czy testy są błędne i należy je zmodyfikować.

    A jezeli zmieni dzialanie programu w aspekcie nie objetym testami?

    RW