  • Data: 2011-12-17 19:12:18
    Temat: Re: Porównanie różnych języków
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17/12/2011 17:00, Roman W wrote:

    > A co jest rezultatem tej rozmowy? Notatki pisane olowkiem na serwetce,
    > watem mailowy w firmowym Outlooku, czy cos bardziej
    > ustrukturyzowanego?

    Przede wszystkim rezultatem tej rozmowy jest to, że programista wie, co
    jest prawidłowym zachowaniem budowanego systemu. Jeśli chodzi o
    artefakty, to może to być "user story" (czy inny "change control ticket)
    - jeśli objaśnienie się kwalifikuje, będzie to prawdopodobnie jeden lub
    kilka testów (acceptance test, unit tests), no i przede wszystkim będzie
    to działający kod, który robi właśnie to, co trzeba.

    > Czy uwazasz, ze 100% funkcjonalnosci mozna udokumentowac w formie
    > testu?

    Nawet jeśli można udokumentować 99%, to praktycznie różnica jest niewielka.

    > Zalozmy, ze projekt zawiera biblioteke numeryczna. Czy wystarczy
    > "acceptance test", czy nie nalezy rowniez udokumentowac algorytmow,
    > ktore biblioteka ma implementowac?

    Nie wiem konkretnie jak jest z bibliotekami numerycznymi. Jeśli chodzi o
    to, że wykorzystujesz jakieś algorytmy z literatury i chcesz
    udokumentować fakt, że stosujesz algorytm Kamionnego-Łomonosowa z
    artykułu "Zastosowanie metod numerycznych przy wykopywaniu ziemniaków"
    publikowanego w miesięczniku Kołchoźnik nr 8/51? No to może faktycznie
    należy dać przypis w komentarzu.

    > A jezeli zmieni dzialanie programu w aspekcie nie objetym testami?

    To dobrze, że przynajmniej zdaje sobie sprawę, że zmieni. W takiej
    sytuacji, skoro aspekt nie jest objęty testami, to prawdopowodnie należy
    go objąć testami. No chyba że OSCR powie, że ten aspekt jest nieistotny,
    to wtedy nie ma problemu.