    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poplyneli, pojechali, zatrzymali
    Date: Tue, 28 Jun 2011 00:21:48 +0200

    On Mon, 27 Jun 2011 19:02:59 +0200, Pawel "O'Pajak" wrote:
    >nie jezdze duzo, jakies 10kkm rocznie, ale daje to mi pewien obraz
    >prawdopodobienstwa kontroli. Jesli jest wiec ono tak niskie, to ilu
    >pijanych NIE zatrzymano... Ale mniejsza z tym, pytanie co z tymi, f
    >ktorych zlapano i jak to sie dzieje, ze codziennie lapia nowych, a przy
    >okazji jakis akcji lapia ich zastraszajaca liczbe.
    >Jak to jest?
    >a) Lapia tych, ktorych nie zlapano wczesniej i za jakies czas liczba ta
    >zacznie spadac (wylapia tych, ktorzy pija, a zakladam, ze to mniej
    >wiecej staly %)

    Nie zanosi sie - liczby jakby stale.

    >b) Lapia, a sad ich wypuszcza

    Owszem, ale od pewnego czasu tylko raz. Krzywdy nie chce robic, wiec
    daje wyrok w zawiasach, a jak delikwent wpadnie po raz drugi, to nie
    zostaje nic innego jak odwiesic.
    Owszem - przy statystyce kontroli raz na 4 lata moze sie
    przeterminowac. Ale w papierach zostaje i recydywa jest.

    >c) Nie mam racji ze stalym odsetkiem pijacych-kierujacych i chleje coraz
    >wiecej ludzi
    >d) Wobec niskiego prawdopodobienstwa zlapania "zasoby" pijanych nigdy
    >sie nie wyczerpia.
    >e) Sam juz nie wiem co jeszcze mozna wymyslic

    Licze i tu chyba nie ma zadnego problemu.
    Jakbym tak kazdy pijany raz na miesiac jezdzil, napotykal co 4 lata
    przypadkowa kontrole - szansa wpadki co 120 lat. Ale przy 19 mln
    pojazdow w kraju dawalo by to 160k zlapanych rocznie.
    A lapie sie polowe tego (plus drugie tyle rowerzystow).
    Czyli albo kazdy co 2 miesiace, albo niektorzy co tydzien, co nie
    wyglada tak niewiarygodnie.

    Bo alternatywne rozwiazanie byloby chyba zbyt bezczelne: policjanci
    dobrze wiedza gdzie zlapac pijanego kierowce (w sobote przy dyskotece
    np) i jezdza tam norme wyrobic. A ze niepisana norma jest od lat
    stala, to i statystyki stale.

    J.