eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPompowanie kół dwutlenkiem węglaRe: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!enother.net!enother.net!enother.net!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-medi
    a.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.
    pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <o1pf6q$qtq$1@node2.news.atman.pl> <o1pg5u$j0k$1@node1.news.atman.pl>
    <o1pgso$jm4$1@node1.news.atman.pl>
    <5840510f$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <o1pl72$nuo$1@node1.news.atman.pl>
    <5841471a$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    <o1rjav$llh$1@node1.news.atman.pl>
    <58417ed1$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
    <o1s646$el2$1@node2.news.atman.pl>
    <5841a45b$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <5841af6f$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    In-Reply-To: <1...@p...pl.invalid>
    Subject: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
    Date: Fri, 2 Dec 2016 19:14:33 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 44
    Message-ID: <5841ba0b$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.154.184
    X-Trace: 1480702475 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15187 83.30.154.184:53088
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3147
    X-Received-Body-CRC: 2995668641
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2594131
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1...@p...pl.in
    valid...
    Hello J.F.,
    >>>Ale kiedyś wytrzymałość butli się skończy. Dlatego nie wolno
    >>>przewozić gaśnic śniegowych w kabinie czy bagażniku. Nabój CO2 w
    >>>gaśnicy
    >> Ale to juz gaz. Miedzy 31 a 81C, czyli 304 i 354K, to cisnienie
    >> wzrosnie zgrubsza liczac z 78 do 90 at.
    >> I tyle butla powinna wytrzymac, a dalej ... to juz i tak pozar :-)

    >Zakładasz wzrost ciśnienia przy założeniu, że butla nie była
    >przepełniona. A wypadki z CO2 to najczęściej nalewanie ciekłego CO2
    >do
    >pełna. I wtedy nie trzeba nawet temperatury krytycznej, żeby
    >ciśnienie
    >było znacznie wyższe a po osiągnięciu krytycznej robi się
    >nieprzyjemnie.

    No wlasnie odwrotnie. To ponizej krytycznej jest nieprzyjemnie, a
    powyzej juz calkiem przyjemnie.

    O ile mogla byc przepelniona - o 20% ?
    To tylko 20% wyzsze cisnienie gazu, 95 zamiast 78 bar, na tyle powinna
    byc butla projektowana.

    Za to ponizej temperatury krytycznej jest nieprzyjemnie, bo moze
    peknac od rozszerzajacej sie cieczy :-)

    >>>proszkowej jest napełniany z niższym ciśnieniem, żeby była rezerwa
    >>>na
    >>>wyższą temperaturę. I też zdarzają się awarie.
    >> Ponizej 31C to stopien napelnienia nie zalezy od cisnienia :-)

    >Ale powyżej zależy i to bardzo.

    No wlasnie nie bardzo - zgrubsza liczac proporcjonalnie do
    temperatury, ale absolutnej.
    A to juz niewiele rosnie w sensownych warunkach.

    Zobacz co jest alternatywa dla CO2 - azot. W temperaturze grubo
    powyzej krytycznej.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: