-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!enother.net!enother.net!enother.net!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-medi
a.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.
pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <o1pf6q$qtq$1@node2.news.atman.pl> <o1pg5u$j0k$1@node1.news.atman.pl>
<o1pgso$jm4$1@node1.news.atman.pl>
<5840510f$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
<o1pl72$nuo$1@node1.news.atman.pl>
<5841471a$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
<o1rjav$llh$1@node1.news.atman.pl>
<58417ed1$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
<o1s646$el2$1@node2.news.atman.pl>
<5841a45b$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<5841af6f$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@p...pl.invalid>
In-Reply-To: <1...@p...pl.invalid>
Subject: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Date: Fri, 2 Dec 2016 19:14:33 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 44
Message-ID: <5841ba0b$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.154.184
X-Trace: 1480702475 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15187 83.30.154.184:53088
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3147
X-Received-Body-CRC: 2995668641
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2594131
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1...@p...pl.in
valid...
Hello J.F.,
>>>Ale kiedyś wytrzymałość butli się skończy. Dlatego nie wolno
>>>przewozić gaśnic śniegowych w kabinie czy bagażniku. Nabój CO2 w
>>>gaśnicy
>> Ale to juz gaz. Miedzy 31 a 81C, czyli 304 i 354K, to cisnienie
>> wzrosnie zgrubsza liczac z 78 do 90 at.
>> I tyle butla powinna wytrzymac, a dalej ... to juz i tak pozar :-)
>Zakładasz wzrost ciśnienia przy założeniu, że butla nie była
>przepełniona. A wypadki z CO2 to najczęściej nalewanie ciekłego CO2
>do
>pełna. I wtedy nie trzeba nawet temperatury krytycznej, żeby
>ciśnienie
>było znacznie wyższe a po osiągnięciu krytycznej robi się
>nieprzyjemnie.
No wlasnie odwrotnie. To ponizej krytycznej jest nieprzyjemnie, a
powyzej juz calkiem przyjemnie.
O ile mogla byc przepelniona - o 20% ?
To tylko 20% wyzsze cisnienie gazu, 95 zamiast 78 bar, na tyle powinna
byc butla projektowana.
Za to ponizej temperatury krytycznej jest nieprzyjemnie, bo moze
peknac od rozszerzajacej sie cieczy :-)
>>>proszkowej jest napełniany z niższym ciśnieniem, żeby była rezerwa
>>>na
>>>wyższą temperaturę. I też zdarzają się awarie.
>> Ponizej 31C to stopien napelnienia nie zalezy od cisnienia :-)
>Ale powyżej zależy i to bardzo.
No wlasnie nie bardzo - zgrubsza liczac proporcjonalnie do
temperatury, ale absolutnej.
A to juz niewiele rosnie w sensownych warunkach.
Zobacz co jest alternatywa dla CO2 - azot. W temperaturze grubo
powyzej krytycznej.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.12.16 20:23 masti
- 02.12.16 21:36 RoMan Mandziejewicz
- 02.12.16 22:07 Uzytkownik
- 03.12.16 08:41 Kris
- 03.12.16 14:08 z
- 03.12.16 17:09 J.F.
- 03.12.16 17:28 J.F.
- 03.12.16 18:08 masti
- 03.12.16 18:35 J.F.
- 03.12.16 22:43 masti
- 05.12.16 00:14 __Maciek
- 05.12.16 00:21 __Maciek
- 05.12.16 01:04 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=