-
Data: 2016-12-02 18:55:35
Temat: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello J.F.,
Friday, December 2, 2016, 6:29:17 PM, you wrote:
>>>>Chłopie złoty! Dwutlenek węgla jest w butli w stanie CIEKŁYM. Jak
>>>>się podgrzeje i przejdzie w stan gazowy, to żadna butla nie wytrzyma
>>>>takiego ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej
>>>>wiedzy z zakresu fizyki jest delikatnie mówiąc taki, jak Amerykanów
>>>>o geografii.
>>> Akurat kazda butla CO2 wytrzyma takie cisnienie.
>>> Temperatura krytyczna CO2 to 31C, to jest akurat tyle, ze sie moze
>>> zdarzyc upalnym latem, czy w bagazniku samochodu na sloncu,
>>> wiec butla po prostu musi wytrzymac te 78 bar z drobnym dodatkiem.
>>> Wiec taka sie daje i ona wytrzymuje.
>>Ale kiedyś wytrzymałość butli się skończy. Dlatego nie wolno
>>przewozić gaśnic śniegowych w kabinie czy bagażniku. Nabój CO2 w gaśnicy
> Ale to juz gaz. Miedzy 31 a 81C, czyli 304 i 354K, to cisnienie
> wzrosnie zgrubsza liczac z 78 do 90 at.
> I tyle butla powinna wytrzymac, a dalej ... to juz i tak pozar :-)
Zakładasz wzrost ciśnienia przy założeniu, że butla nie była
przepełniona. A wypadki z CO2 to najczęściej nalewanie ciekłego CO2 do
pełna. I wtedy nie trzeba nawet temperatury krytycznej, żeby ciśnienie
było znacznie wyższe a po osiągnięciu krytycznej robi się
nieprzyjemnie.
Podobnie masz z LPG tyle, że w butli LPG masz jeszcze zawór, który
popuści ciśnienia i spowoduje schłodzenie LPG w butli poniżej
temperatury krytycznej.
>>proszkowej jest napełniany z niższym ciśnieniem, żeby była rezerwa na
>>wyższą temperaturę. I też zdarzają się awarie.
> Ponizej 31C to stopien napelnienia nie zalezy od cisnienia :-)
Ale powyżej zależy i to bardzo.
>>> Paradoksalnie - moze peknac w nizszej temperaturze, jak sie do
>>> butli za duzo naleje i przy wzroscie temperatury ciecz sie bardziej
>>> rozszerzy.
>>Powyżej 31°C już nie ciecz. I podlega normalnym prawom fizyki.
> Dlatego wlasnie ponizej jest ryzyko :-)
Że za dużo nalejesz.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 02.12.16 19:14 J.F.
- 02.12.16 20:23 masti
- 02.12.16 21:36 RoMan Mandziejewicz
- 02.12.16 22:07 Uzytkownik
- 03.12.16 08:41 Kris
- 03.12.16 14:08 z
- 03.12.16 17:09 J.F.
- 03.12.16 17:28 J.F.
- 03.12.16 18:08 masti
- 03.12.16 18:35 J.F.
- 03.12.16 22:43 masti
- 05.12.16 00:14 __Maciek
- 05.12.16 00:21 __Maciek
- 05.12.16 01:04 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-03-12 O co chodzi Aliorowi?
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=