-
Data: 2016-12-02 18:55:35
Temat: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello J.F.,
Friday, December 2, 2016, 6:29:17 PM, you wrote:
>>>>Chłopie złoty! Dwutlenek węgla jest w butli w stanie CIEKŁYM. Jak
>>>>się podgrzeje i przejdzie w stan gazowy, to żadna butla nie wytrzyma
>>>>takiego ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej
>>>>wiedzy z zakresu fizyki jest delikatnie mówiąc taki, jak Amerykanów
>>>>o geografii.
>>> Akurat kazda butla CO2 wytrzyma takie cisnienie.
>>> Temperatura krytyczna CO2 to 31C, to jest akurat tyle, ze sie moze
>>> zdarzyc upalnym latem, czy w bagazniku samochodu na sloncu,
>>> wiec butla po prostu musi wytrzymac te 78 bar z drobnym dodatkiem.
>>> Wiec taka sie daje i ona wytrzymuje.
>>Ale kiedyś wytrzymałość butli się skończy. Dlatego nie wolno
>>przewozić gaśnic śniegowych w kabinie czy bagażniku. Nabój CO2 w gaśnicy
> Ale to juz gaz. Miedzy 31 a 81C, czyli 304 i 354K, to cisnienie
> wzrosnie zgrubsza liczac z 78 do 90 at.
> I tyle butla powinna wytrzymac, a dalej ... to juz i tak pozar :-)
Zakładasz wzrost ciśnienia przy założeniu, że butla nie była
przepełniona. A wypadki z CO2 to najczęściej nalewanie ciekłego CO2 do
pełna. I wtedy nie trzeba nawet temperatury krytycznej, żeby ciśnienie
było znacznie wyższe a po osiągnięciu krytycznej robi się
nieprzyjemnie.
Podobnie masz z LPG tyle, że w butli LPG masz jeszcze zawór, który
popuści ciśnienia i spowoduje schłodzenie LPG w butli poniżej
temperatury krytycznej.
>>proszkowej jest napełniany z niższym ciśnieniem, żeby była rezerwa na
>>wyższą temperaturę. I też zdarzają się awarie.
> Ponizej 31C to stopien napelnienia nie zalezy od cisnienia :-)
Ale powyżej zależy i to bardzo.
>>> Paradoksalnie - moze peknac w nizszej temperaturze, jak sie do
>>> butli za duzo naleje i przy wzroscie temperatury ciecz sie bardziej
>>> rozszerzy.
>>Powyżej 31°C już nie ciecz. I podlega normalnym prawom fizyki.
> Dlatego wlasnie ponizej jest ryzyko :-)
Że za dużo nalejesz.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 02.12.16 19:14 J.F.
- 02.12.16 20:23 masti
- 02.12.16 21:36 RoMan Mandziejewicz
- 02.12.16 22:07 Uzytkownik
- 03.12.16 08:41 Kris
- 03.12.16 14:08 z
- 03.12.16 17:09 J.F.
- 03.12.16 17:28 J.F.
- 03.12.16 18:08 masti
- 03.12.16 18:35 J.F.
- 03.12.16 22:43 masti
- 05.12.16 00:14 __Maciek
- 05.12.16 00:21 __Maciek
- 05.12.16 01:04 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=