-
Data: 2016-12-02 18:55:35
Temat: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello J.F.,
Friday, December 2, 2016, 6:29:17 PM, you wrote:
>>>>Chłopie złoty! Dwutlenek węgla jest w butli w stanie CIEKŁYM. Jak
>>>>się podgrzeje i przejdzie w stan gazowy, to żadna butla nie wytrzyma
>>>>takiego ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej
>>>>wiedzy z zakresu fizyki jest delikatnie mówiąc taki, jak Amerykanów
>>>>o geografii.
>>> Akurat kazda butla CO2 wytrzyma takie cisnienie.
>>> Temperatura krytyczna CO2 to 31C, to jest akurat tyle, ze sie moze
>>> zdarzyc upalnym latem, czy w bagazniku samochodu na sloncu,
>>> wiec butla po prostu musi wytrzymac te 78 bar z drobnym dodatkiem.
>>> Wiec taka sie daje i ona wytrzymuje.
>>Ale kiedyś wytrzymałość butli się skończy. Dlatego nie wolno
>>przewozić gaśnic śniegowych w kabinie czy bagażniku. Nabój CO2 w gaśnicy
> Ale to juz gaz. Miedzy 31 a 81C, czyli 304 i 354K, to cisnienie
> wzrosnie zgrubsza liczac z 78 do 90 at.
> I tyle butla powinna wytrzymac, a dalej ... to juz i tak pozar :-)
Zakładasz wzrost ciśnienia przy założeniu, że butla nie była
przepełniona. A wypadki z CO2 to najczęściej nalewanie ciekłego CO2 do
pełna. I wtedy nie trzeba nawet temperatury krytycznej, żeby ciśnienie
było znacznie wyższe a po osiągnięciu krytycznej robi się
nieprzyjemnie.
Podobnie masz z LPG tyle, że w butli LPG masz jeszcze zawór, który
popuści ciśnienia i spowoduje schłodzenie LPG w butli poniżej
temperatury krytycznej.
>>proszkowej jest napełniany z niższym ciśnieniem, żeby była rezerwa na
>>wyższą temperaturę. I też zdarzają się awarie.
> Ponizej 31C to stopien napelnienia nie zalezy od cisnienia :-)
Ale powyżej zależy i to bardzo.
>>> Paradoksalnie - moze peknac w nizszej temperaturze, jak sie do
>>> butli za duzo naleje i przy wzroscie temperatury ciecz sie bardziej
>>> rozszerzy.
>>Powyżej 31°C już nie ciecz. I podlega normalnym prawom fizyki.
> Dlatego wlasnie ponizej jest ryzyko :-)
Że za dużo nalejesz.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 02.12.16 19:14 J.F.
- 02.12.16 20:23 masti
- 02.12.16 21:36 RoMan Mandziejewicz
- 02.12.16 22:07 Uzytkownik
- 03.12.16 08:41 Kris
- 03.12.16 14:08 z
- 03.12.16 17:09 J.F.
- 03.12.16 17:28 J.F.
- 03.12.16 18:08 masti
- 03.12.16 18:35 J.F.
- 03.12.16 22:43 masti
- 05.12.16 00:14 __Maciek
- 05.12.16 00:21 __Maciek
- 05.12.16 01:04 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"