eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPompowanie kół dwutlenkiem węglaRe: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!enother.net!enother.net!enother.net!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-medi
    a.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.
    pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <o1pf6q$qtq$1@node2.news.atman.pl> <o1pg5u$j0k$1@node1.news.atman.pl>
    <o1pgso$jm4$1@node1.news.atman.pl>
    <5840510f$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <o1pl72$nuo$1@node1.news.atman.pl>
    <5841471a$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    <o1rjav$llh$1@node1.news.atman.pl>
    <58417ed1$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
    <o1s646$el2$1@node2.news.atman.pl>
    <5841a45b$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    In-Reply-To: <1...@p...pl.invalid>
    Subject: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
    Date: Fri, 2 Dec 2016 18:29:17 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 40
    Message-ID: <5841af6f$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.154.184
    X-Trace: 1480699759 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5147 83.30.154.184:52854
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2992
    X-Received-Body-CRC: 983239733
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2594127
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1...@p...pl.in
    valid...
    Hello J.F.,
    >>>Chłopie złoty! Dwutlenek węgla jest w butli w stanie CIEKŁYM. Jak
    >>>się
    >>>podgrzeje i przejdzie w stan gazowy, to żadna butla nie wytrzyma
    >>>takiego ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej
    >>>wiedzy z zakresu fizyki jest delikatnie mówiąc taki, jak Amerykanów
    >>>o
    >>>geografii.
    >> Akurat kazda butla CO2 wytrzyma takie cisnienie.
    >> Temperatura krytyczna CO2 to 31C, to jest akurat tyle, ze sie moze
    >> zdarzyc upalnym latem, czy w bagazniku samochodu na sloncu,
    >> wiec butla po prostu musi wytrzymac te 78 bar z drobnym dodatkiem.
    >> Wiec taka sie daje i ona wytrzymuje.

    >Ale kiedyś wytrzymałość butli się skończy. Dlatego nie wolno
    >przewozić
    >gaśnic śniegowych w kabinie czy bagażniku. Nabój CO2 w gaśnicy

    Ale to juz gaz. Miedzy 31 a 81C, czyli 304 i 354K, to cisnienie
    wzrosnie zgrubsza liczac z 78 do 90 at.
    I tyle butla powinna wytrzymac, a dalej ... to juz i tak pozar :-)

    >proszkowej jest napełniany z niższym ciśnieniem, żeby była rezerwa na
    >wyższą temperaturę. I też zdarzają się awarie.

    Ponizej 31C to stopien napelnienia nie zalezy od cisnienia :-)

    >> Paradoksalnie - moze peknac w nizszej temperaturze, jak sie do
    >> butli
    >> za duzo naleje i przy wzroscie temperatury ciecz sie bardziej
    >> rozszerzy.

    >Powyżej 31°C już nie ciecz. I podlega normalnym prawom fizyki.

    Dlatego wlasnie ponizej jest ryzyko :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: