-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!enother.net!enother.net!enother.net!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-medi
a.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.
pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <o1pf6q$qtq$1@node2.news.atman.pl> <o1pg5u$j0k$1@node1.news.atman.pl>
<o1pgso$jm4$1@node1.news.atman.pl>
<5840510f$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
<o1pl72$nuo$1@node1.news.atman.pl>
<5841471a$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
<o1rjav$llh$1@node1.news.atman.pl>
<58417ed1$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
<o1s646$el2$1@node2.news.atman.pl>
<5841a45b$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@p...pl.invalid>
In-Reply-To: <1...@p...pl.invalid>
Subject: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
Date: Fri, 2 Dec 2016 18:29:17 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 40
Message-ID: <5841af6f$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.154.184
X-Trace: 1480699759 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5147 83.30.154.184:52854
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2992
X-Received-Body-CRC: 983239733
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2594127
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1...@p...pl.in
valid...
Hello J.F.,
>>>Chłopie złoty! Dwutlenek węgla jest w butli w stanie CIEKŁYM. Jak
>>>się
>>>podgrzeje i przejdzie w stan gazowy, to żadna butla nie wytrzyma
>>>takiego ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej
>>>wiedzy z zakresu fizyki jest delikatnie mówiąc taki, jak Amerykanów
>>>o
>>>geografii.
>> Akurat kazda butla CO2 wytrzyma takie cisnienie.
>> Temperatura krytyczna CO2 to 31C, to jest akurat tyle, ze sie moze
>> zdarzyc upalnym latem, czy w bagazniku samochodu na sloncu,
>> wiec butla po prostu musi wytrzymac te 78 bar z drobnym dodatkiem.
>> Wiec taka sie daje i ona wytrzymuje.
>Ale kiedyś wytrzymałość butli się skończy. Dlatego nie wolno
>przewozić
>gaśnic śniegowych w kabinie czy bagażniku. Nabój CO2 w gaśnicy
Ale to juz gaz. Miedzy 31 a 81C, czyli 304 i 354K, to cisnienie
wzrosnie zgrubsza liczac z 78 do 90 at.
I tyle butla powinna wytrzymac, a dalej ... to juz i tak pozar :-)
>proszkowej jest napełniany z niższym ciśnieniem, żeby była rezerwa na
>wyższą temperaturę. I też zdarzają się awarie.
Ponizej 31C to stopien napelnienia nie zalezy od cisnienia :-)
>> Paradoksalnie - moze peknac w nizszej temperaturze, jak sie do
>> butli
>> za duzo naleje i przy wzroscie temperatury ciecz sie bardziej
>> rozszerzy.
>Powyżej 31°C już nie ciecz. I podlega normalnym prawom fizyki.
Dlatego wlasnie ponizej jest ryzyko :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.12.16 18:55 RoMan Mandziejewicz
- 02.12.16 19:14 J.F.
- 02.12.16 20:23 masti
- 02.12.16 21:36 RoMan Mandziejewicz
- 02.12.16 22:07 Uzytkownik
- 03.12.16 08:41 Kris
- 03.12.16 14:08 z
- 03.12.16 17:09 J.F.
- 03.12.16 17:28 J.F.
- 03.12.16 18:08 masti
- 03.12.16 18:35 J.F.
- 03.12.16 22:43 masti
- 05.12.16 00:14 __Maciek
- 05.12.16 00:21 __Maciek
- 05.12.16 01:04 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A