    From: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Pompa do wody (zanieczyszczonej)
    Date: Thu, 21 May 2009 09:08:05 +0000 (UTC)

    Gejzero <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:gv18ia$oac$1@inews.gazeta.pl...

    > Naprawde jestem pod wrażeniem, majstersztyk :)
    > Ja niestety potrzebuje pompy żeby wpuscic jeszcze jakies pol metra studnie
    > kręgów, zostala mi zwężka do polożenia a kurzawka tak sie wciska że nie
    > dajemy rade kopac.
    > Jak to nie poskutkuje to chce zrobic prowizoryczne iglofiltry i wbic na
    > okolo studni zeby osuszyc okolice i jeden do srodka zeby wybralo wode ze
    > studni i "zestalilo kurzawke na dnie, a jest jej przeszlo jeden krąg.
    gdyby
> [...]
    > zakończonej gumową klapką). Po dotarciu do konca rury PCV wprowadziłem wąż
    > wodą i udało mi sie zejsc jeszcze jakies 2-3 m ale cały czas wypływał ił
    > taki aż tłustawy. Uważam że nie ma co dokupować kręgów i brnąć głębiej w
    > takie "warunki". Założę zwężkę i postaram się poprawic wydajność studni
    > opisanymi wyzej metodami.
    > Dodam że lustro wody ustala się jakies 1,2m poniżej gruntu.
    > Jak się z tym uporam i nadal będę niezadowolony z osiągów studni to chyba
    > zakupie rury na odwiert i zaczne "wiercic" :)
    > Pozdrawiam i dziękuje za rozwinięcie wątku.

    jeszcze jedno jak będzesz pompował to równocześnie z piaskiem wypompujesz
    wodę co zmniejszy poziom wody w studni w stosunku do tego na zewnątrz a
    fizyka jest nie ubłągana i będzie ci nanosić piasek na nowo jak upierasz się
    na pompę to musisz zrobić tak że woda z pompy jest oczyszczana z piasku i od
    razu trafi do rury aby wyrównać stratę po pompowaniu inaczej narobisz się i
    gówno zrobisz w ostateczności możesz też zabawić się w tzw płuczkę która
    pozwoli ci utrzymać ściany otworu aby nie zapadały się bez używania rury
    osłonowej wystarczy wziąć glinę i rozpuścić ją w wodzie tak aby ciężar tej
    zwiesiny był większy niż ciężar piasku w który wybierasz wtedy taką płuczką
    wypełniasz otwór pompujesz wodę piasek i płuczkę po czym oddzielasz płuczkę
    od piasku i wody i spowrotem wypełniasz otwór wszysto musi być równolegle
    uzupełniane w otworze aby nie spadało ciśnienie taki sposób to właśnie
    wiercenie z płuczką (też jest opisane w ksiązkach) wadą jest to że trzeba na
    początku dużo oczyszczać otwór bo płuczka zakleja dopływ
    no ale to sposób już zaawansowany
    powodzenia